Publicerat Januari 16, 201610 yr Hejsan , jag har funderat på om man kan använda vanliga öronproppar som snöskydd till pipan , jag tänker närmast på öronproppar av engångsmodell som brukar vara gula ( vill ej göra reklam ) , tror ni att det skulle funka ? , pipsprängning ? , kanske det finns någon på forumet som testat. Rolle P
Publicerat Januari 16, 201610 yr Jag skulle aldrig få för mig att plugga in något i pipan! Kan du inte bara sätta en liten bit av vanlig genomskinlig bordstejp?
Publicerat Januari 16, 201610 yr Författare Jo det är klart att jag kan tejpa , undrade bara om det skulle funka med öronpropp. Rolle
Publicerat Januari 16, 201610 yr Var i nån vapentiding där dom tipsade om öronproppar eller tejp som skydd. Lär omöjligt(så länge man inte dum i huvudet och trycker ner öronproppen halvvägs ner i pipan) kunna orsaka pipsprägning, vatten är betydligt värre då det inte komprimerar, en öronpropp börjar nog lossan innan kulan når fram. /Baner
Publicerat Januari 17, 201610 yr Eltejp funkar skit bra, senast igår . Skulle aldrig stoppa något i pipan , Även om Baner säkert har rätt att pluggen flyger ut, om den inte fryst fast.
Publicerat Januari 17, 201610 yr Dansken fräste ett litet spår runt pipan, typ 1 cm in ifrån mynningen och vid behov så "trär" jag på en gummi finger tuta
Publicerat Januari 17, 201610 yr Kirurgtejp, sådan där vit i papper som man köper på apoteket är bra. Den fäster riktigt bra även när det är kallt och så tunn att man blåser bort den vid skott. Ett par varv runt pipan har man så det räcker hela vintern.
Publicerat Januari 17, 201610 yr Hittade ett AK5 mynningsskydd sen lumpen, passade perfekt på min fågelbössa: Vid "snabbare" jakt använder jag som många andra tejp.
Publicerat Januari 18, 201610 yr Dansken fräste ett litet spår runt pipan, typ 1 cm in ifrån mynningen och vid behov så "trär" jag på en gummi finger tuta Ser ut som du åxå glider lite på vapenvården
Publicerat Februari 3, 201610 yr Köpte ett paket med små plastpluppar för mynningen tror det var 8 eller 10 pack för 69kr. Det var gjorde för att passa allt mellan 6mm till 9.3