Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

GPS garmin astro 320

Featured Replies

Publicerat

Jag har en astro 320, gps, och den fungerar bra. Detta är den amerikanska varianten. Men ibland har en av jaktkompisarna den svenska varianten av astro. Är det möjligt att öppna upp så att gps:n både kan ta in svenska och amerikanska halsband?

Publicerat

Jag har en astro 320, gps, och den fungerar bra. Detta är den amerikanska varianten. Men ibland har en av jaktkompisarna den svenska varianten av astro. Är det möjligt att öppna upp så att gps:n både kan ta in svenska och amerikanska halsband?

Nej, du är rökt :tongue:  :wink: . Men nu har du tur, det går tydligen att ändra om Us till Sv. Men det kostar snål gubbe :wink: . Välkommen föresten :yes:

Publicerat
  • Författare

Nej, du är rökt :tongue:  :wink: . Men nu har du tur, det går tydligen att ändra om Us till Sv. Men det kostar snål gubbe :wink: . Välkommen föresten :yes:

Alltså bara ändra till sv. för några i jaktlaget har us och några har sv. Tack för välkomsthälsningen

Publicerat

Alltså bara ändra till sv. för några i jaktlaget har us och några har sv. Tack för välkomsthälsningen

Tyvärr så tror jag inte det är så bara, du måste nog skicka in den. Jag ska försöka att hitta en länk. Men det blir i morgon nu skall jag sova ..

Publicerat

Inte skicka in. Garmin tar inte i en olaglig astro

Publicerat
  • Författare

Inte skicka in. Garmin tar inte i en olaglig astro

WC

Publicerat

Nej inte till Garmin, men jag kan inte hitta länken nu :sad: . Undrat om det inte var på grannkanalen jag läste det.

Publicerat

http://www.trampet.se/

Dom här har gjort det innan men vet inte om dom tar i US pejlar längre efter lite "strul" med post och telestyrelsen. Men kolla med dom, men som sagt det kostar en slant.

Publicerat

http://www.trampet.se/

Dom här har gjort det innan men vet inte om dom tar i US pejlar längre efter lite "strul" med post och telestyrelsen. Men kolla med dom, men som sagt det kostar en slant.

Där var det ja :thumbsup: . Jag tror nog att de fick problem med Garmin Sverige, vart nog hot om stopp på Garmin försäljning där :wink: .

Publicerat

Tror ingen tar i en sådan nu när det ger böter och fängelse om man använder en sådan enligt det sista som sagts

Publicerat

Tror ingen tar i en sådan nu när det ger böter och fängelse om man använder en sådan enligt det sista som sagts

Men de sänder väl inte på de olagliga kanalerna efter konvertering? Men det är klart de blir ju inte "se" märkta. 

Publicerat

Men de sänder väl inte på de olagliga kanalerna efter konvertering? Men det är klart de blir ju inte "se" märkta.

Det vågar jag inte svara på. Vet bara att de nu är klassade som olagliga och användande ger böter och i vissa fall fängelse. Stod om det i bl jaktjournalen... Läste inte allt då jag bara kör nordic

Publicerat

Det vågar jag inte svara på. Vet bara att de nu är klassade som olagliga och användande ger böter och i vissa fall fängelse. Stod om det i bl jaktjournalen... Läste inte allt då jag bara kör nordic

Då får dem nog bygga ut fängelserna.

S.

Publicerat

Då får dem nog bygga ut fängelserna.

S.

Hahahhah tror ingen kommer hamna där för en liten skit gps om inte vår käre miljöåklagare får nyss om det och tror att du tjuvjagar

Publicerat
  • Författare

Visste inte att dessa skulle vara olagliga

Publicerat

De icke godkända pejlarna kan sända på frekvenser som tillhör t ex militären. Så jag antar att om det uppdagas i samband med militär operation och om det blir en skada så kan du nog visst hamna i fängelse.

Jag tycker det är väldigt fel att köpa dessa för att använda här i Sverige.

Jag har läst kommentarer som "Det finns inga militära installation där jag jagar så jag kan använda den..." och jag ser det lite som "När jag kör mot rött är det tomt i korsningen så då kan jag göra det...". 

Det jag inte förstår är hur man kan rättfärdiga sådant beteende, I vilka övriga fall är det ok att bryta mot lagen?

Publicerat

I vilka övriga fall är det ok att bryta mot lagen?

Hemkört, kanske :confused: .