Publicerat Januari 16, 201610 yr Här är den andra av Mitt O Martins Linds kock knivs projekt. Det är enormt fördelaktigt att arbeta med en kockkniv som är tillräckligt hög så att du kan hålla hela kniven ovanför ett skärbräda utan att fingrarna slår i.....även om man kanske håller kniven på ovansidan eller har skaftet utanför skärbrädan/bänken i de flesta fall. Min erfarenhet är att längden 24-26cm är mycket mer universal än 28cm. //Kocken
Publicerat Januari 16, 201610 yr Författare Ja det är en stor fördel hed lite högre blad tycker jag. Detta är 65 mm om jag inte minns fel. Seved
Publicerat Juli 27, 20169 yr Du, Seved.... du har inte funderat på att göra fällknivar? Då tänker jag inte på de du tar med dig ut i naturen, men till att ha i kökslådan. Det måste väl gå att göra enn kockkniv i fällknivsmodell? Eller annan typ att kökskniv... Minns inte vem, men någon gjorde ett inlägg om inköpt fällkniv i "detta har jag köpt idag"-tråden... superbra grej om det är genomförbart! Inga barn (eller vuxna...) som får skärskador i kökslådan...
Publicerat Januari 14, 20179 yr Författare Oj missade att du skrivit sorry. Nej faktiskt. Det har jag alldrig tänkt på. Tror inte jag sett det heller. Var på väg att göra vanliga fällknivar en gång. Men jag kom av mej.