Publicerat Januari 16, 201610 yr Detta är en populär post. Jag hittade en bild på en rekyldämpare på google som verkar vara poppis då den kläms fast på pipan. Tog beslutet att låta smeden i byn tillverka en. Resultatet blev kanon. Ändrade lite från original utförandet då originalet lossnar när man skjuter mycket. Jag satte en skruv i mitten av rekyldämparen som fäster i samma hål där främre siktkornet suttit på bösspipan innan. Vi gjorde även "gälarna" i 5graders lutning bakåt. Slutfinish med blånering.
Publicerat Januari 17, 201610 yr Jag hittade en bild på en rekyldämpare på google som verkar vara poppis då den kläms fast på pipan. Tog beslutet att låta smeden i byn tillverka en. Resultatet blev kanon. Ändrade lite från original utförandet då originalet lossnar när man skjuter mycket. Jag satte en skruv i mitten av rekyldämparen som fäster i samma hål där främre siktkornet suttit på bösspipan innan. Vi gjorde även "gälarna" i 5graders lutning bakåt. Slutfinish med blånering. Väldigt snygg!Funkar den bra?
Publicerat Januari 17, 201610 yr Kul. Jag har skissat på liknande för att få frugan att våga skjuta älgbana. Har dock inte fått ur tummen ännu. Hon har å andra sidan inte fixat teorin...