Publicerat Januari 18, 201610 yr Jag undrar helt enkelt om det är möjligt att göra om en kaliber 222 till 223rem? Om svaret är ja, hur mycket kan det kosta?
Publicerat Januari 18, 201610 yr Beror lite på hur magasinet är utformat men visst går det. Tror att du hamnar någonstans mellan två och tretusen kronor för den operationen. Har för mig att den omvända vägen att korta till 221Fb gick på 3500:- hos Jon P.
Publicerat Januari 18, 201610 yr Den omvända vägen innebär att man sätter tillbaka pipan och sedan brotchar man ett nytt patronläge. Jag har för mig att det skiljer lite mellan hylsorna - bröstet kommer ju längre ner på en 222 och det bör därmed ge en valk precis under bröstet på en 223 om man utgår från en 222. Om det sedan är en showstopper eller inte är upp till var och en. Men om det är showstopper får man sätta tillbaka pipan en gängvarv eller så - då kostar det nog runt 3-4000 kr. Sedan har vi det där med kulvikten och stigningen - presonligen hade jag inte velat ha en 223 med den flacka stigningen - då kan man lika gärna ha kvar 222an. /T