Publicerat Januari 18, 201610 yr Är ute efter en smidig bössa med bra precision, Om jag väljer tikkan tänkte jag byta till den nya grs kolven i framtiden, Och blasern är med en semi-pipa. Priset på dem skiljer inte mycket..om jag byter kolv på tikkan, Tikkan är ny, blasern är begagnad. Har inget behov av pipbytarsystem Hur hade ni valt?
Publicerat Januari 18, 201610 yr Detta är en populär post. Köp blaser oerhört mysig bössa skjuter som en gud ! Skickat från min SM-A300FU via Tapatalk
Publicerat Januari 18, 201610 yr jag har haft en t3varmint den va grymt bra att skjuta med ångrar än idag att jag sålde den
Publicerat Januari 18, 201610 yr Det är lite som att jämföra uaz 469 med range rover. Hemma hos oss står båda i skåpet och blasern är många gånger trevligare på alla sätt även om båda skjuter lika bra. Blaserkolven är topkvalite och riktigt trevlig, bland de bästa syntetkolvarna. Trycket är ok på tikka men kalasbra på Blaser Blasers snabbmontage är klockrena, bästa snabbfästet i min mening även om sako, Leopold osv fungerar bra. Du har nästan 10cm kortare bössa med blaser om du har samma piplängd jämte tikka. Blasern är rakrepeter, vill du ha det? jag skulle köpt blasern. En grs kolv kan du kosta på senare om du vill ha det.
Publicerat Januari 18, 201610 yr Blaser! Har heller inget direkt behov av en pipbytare, men avgudar sadelmontagen till kikarsiktena, precisionen är magisk och bössan i sig är kort och smidig. Kan nämna att jag ägt en T3:a som också var ett kanonvapen, men i mina ögon kommer T3:an inte ens i närheten av Blaser.
Publicerat Januari 31, 201610 yr Tikka! Om du inte vill ha slutstycket i ansiktet. Att svara sådär är ju bara dumt!
Publicerat Januari 31, 201610 yr Är säkerhet dumt? Herregud hur tänker du? Har du sett bilderna på gubben som fick slutstycket i ansiktet? Och han är långt ifrån den enda.
Publicerat Januari 31, 201610 yr Detta är en populär post. Det är en ytterst liten marginal av R93:or som falerat. Med tanke på hur många R93 som fabriken tryckt ut på marknaden så är det en försvinnande liten del som havererat. Att skriva som du Lee Rocker är inte bara dumt, det tyder på stor okunskap också.
Publicerat Januari 31, 201610 yr Är säkerhet dumt? Herregud hur tänker du? Har du sett bilderna på gubben som fick slutstycket i ansiktet? Och han är långt ifrån den enda. Säkerhet är inte dumt men jag lovar att risken för att få en sprängd tikka i näven är minst lika stor, om inte större. De gånger jag känner till då r93or havererat så har det berott på felaktig ammunition.
Publicerat Januari 31, 201610 yr Säg det åt de som förlorat synen, fått kindbenet krossat o.s.v. R93 är lika farlig åt båda hållen. Att blunda för fakta är inte bara dumt, det är rent av barnsligt. Nog diskuterat om det här för min del, finns fakta på andra forum om olyckor med R93 så det räcker och blir över.
Publicerat Januari 31, 201610 yr Doppa huvudet i sanden när man får annan input än vad man läst på andra forum är väl inte annat än barnsligt heller? Ta och plugga på lite istället för att källhänvisa till forum. Fakta är att NÅGRA R93:or har falerat och gett ordentliga skador, vilket de flesta vapen ger när det går fel. För några år sedan var det Tikka med rostfri pipa som klipte några tummar, b.la på en 15 årig kille. Ska du revidera ditt tips om Tikka nu efter att ha fått den faktan presenterad på ett forum?
Publicerat Januari 31, 201610 yr Skit i båda och våga köpa något annat. T3 lika spännande som en Volvo v70 och blaser är för män som gillar få hårda saker i ansiktet;-) ( obs ironi och sarkasm)
Publicerat Januari 31, 201610 yr Jag har en tikka t3 och är helnöjd men skulle hellre ha en blaser eller helix
Publicerat Februari 14, 201610 yr Hej. Jag har haft bägge.....R93:an gick med 222,6,5,270w.9,3x62 mängder med skott aldrig fick jag ont detta var den gamla offroaden som jag bytte kolv senare till pro kolven .... T3:an var väl ok men milsvis ifrån Blaserns klass och skjutegenskaper....... A.H
Publicerat Februari 15, 201610 yr Har haft en Tikka 695 som första bössa men har idag Blaser R93 med 308 & 6Br pipor. Grymt smidig & välskjutande som jag tror att du idag köper till riktigt bra kurs om du nu inte vill gå på en R8 som har fler pipval & förmodligen framtiden för sig. Har för mig att du brukar jaga vintertid & lägga ut fina toppjaktsfilmer? Var lite orolig över Blaser då det skulle bli snö & kallt men jag hade kontakt med flertalet vinterjagande Blaserjägare som intygade att den skulle funka klockrent vid vinterjakt. Bl.a menade U.Lindroth att det var den mest pålitliga vinterbössan han ägt. /R
Publicerat Februari 15, 201610 yr Författare Har haft en Tikka 695 som första bössa men har idag Blaser R93 med 308 & 6Br pipor. Grymt smidig & välskjutande som jag tror att du idag köper till riktigt bra kurs om du nu inte vill gå på en R8 som har fler pipval & förmodligen framtiden för sig. Har för mig att du brukar jaga vintertid & lägga ut fina toppjaktsfilmer? Var lite orolig över Blaser då det skulle bli snö & kallt men jag hade kontakt med flertalet vinterjagande Blaserjägare som intygade att den skulle funka klockrent vid vinterjakt. Bl.a menade U.Lindroth att det var den mest pålitliga vinterbössan han ägt. /R Okej! Stämmer bra de! Här är det till mesta dels minusgrader och snö, och har under denna vinter känt att cg:n är väldigt säker när de gäller vintertid, och de är något jag prioriterar! Så blaser låter ju bra, och var väldigt nära att skicka in licensansökan på en r93 men sen såg jag att sauer släpper en ny bössa i mars som håller prisklass med tikkan. Så blir att vela ett tag till
Publicerat Februari 16, 201610 yr Doppa huvudet i sanden när man får annan input än vad man läst på andra forum är väl inte annat än barnsligt heller? Ta och plugga på lite istället för att källhänvisa till forum. Fakta är att NÅGRA R93:or har falerat och gett ordentliga skador, vilket de flesta vapen ger när det går fel. För några år sedan var det Tikka med rostfri pipa som klipte några tummar, b.la på en 15 årig kille. Ska du revidera ditt tips om Tikka nu efter att ha fått den faktan presenterad på ett forum? +1Skickat från min E6553 via Tapatalk