Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Biltema Optik

Featured Replies

Publicerat

Var inne på Biltema idag i ett ärende. Noterade vid kassan att de börjat sälja kikarsikten och kollade på ett. Det var faktiskt inte sååå risigt som jag förväntat mig. Hygglig skärpa, schysta vred osv, nån som hunnit längre och testat???

Givet inget jag skulle ta med på jakt men jag tänkte till banan?

/M

Publicerat

Tja vad ska man säga. Jag skulle kanske ha det på ett luftgevär el. en 22:a på sin höjd.

Jag skulle nog satsa på ett beg. Leopold 2-7 el. 3-9 el vad nästa steg är.

Du hittar beg. Leopold för 2000-2500 kr.

Har du hört någon som har provat deras sikten ännu.

Publicerat

Jag har inte glott genom något Biltema-sikte men har drabbats av diverse bråte genom åren. Jag värderar min tid och mina pengar tillräckligt mycket för att satsa på något bättre (även om användningsområdet är övningsskjutning)

Jag lägger ribban någonstans vid Vortex Diamondback, Burris FF II för nya sikten, då är de även dugliga för jakt.

Raggarö

Publicerat
  • Författare

Helt klart ingen toppoptik, det begriper jag med...

Det som förvånade mig var att det inte var sämre. Vid snabbkollen i butiken upplevde jag ändå skärpan skaplig och det verkade inte speciellt rappligt.

Får se om man inte ska köpa för skoj skull å testa...

/M

Publicerat

Skärpan kan ju vara där el. rätt så bra iaf, men hur det med skottfastheten.

Publicerat
  • Författare

Skärpan kan ju vara där el. rätt så bra iaf, men hur det med skottfastheten.

Nä visst är det så, därav att jag inte tar den till jakt.

/M

Publicerat

Nä visst är det så, därav att jag inte tar den till jakt.

/M

Visst kan det vara så, Vad kan hända på banan om du skjuter bra till att börja med o sedan helt plötsligt far skotten lite här o där?

Publicerat
  • Författare

Visst kan det vara så, Vad kan hända på banan om du skjuter bra till att börja med o sedan helt plötsligt far skotten lite här o där?

Självklart är det illa. Å andra sidan har jag haft problemet med att riktmedlet kärvade på mitt sprillans Leupold. Såg inte mycket av den berömda garantin i det fallet, när mitt Burris pajade var det ingen överdriven användning som var orsaken. Den spred med ca 45-50 cm iaf.

Vad jag menar är att enkom för att det står Biltema eller Leupold så innebär det inte automatiskt skit eller pannkaka...

Om jag inte är ute och cyklar så sågades exv Delta ganska ordentligt när de kom för några år sen... inte så mycket av den sågningen kvar nu. Inte för att jag menar att det per se innebär att biltema är lika bra som delta...

/M

Publicerat

Självklart är det illa. Å andra sidan har jag haft problemet med att riktmedlet kärvade på mitt sprillans Leupold. Såg inte mycket av den berömda garantin i det fallet, när mitt Burris pajade var det ingen överdriven användning som var orsaken. Den spred med ca 45-50 cm iaf.

Vad jag menar är att enkom för att det står Biltema eller Leupold så innebär det inte automatiskt skit eller pannkaka...

Om jag inte är ute och cyklar så sågades exv Delta ganska ordentligt när de kom för några år sen... inte så mycket av den sågningen kvar nu. Inte för att jag menar att det per se innebär att biltema är lika bra som delta...

/M

Aj då! Det är ju olyckligt när dom skiter i sina kunder på det där sättet. Du kontaktade inte konsumentvägledaren i det fallet? 

Du gör som du vill, men jag hade tvekat. Du har inte funderat på Vortex. Dom är då skottfasta till både 416 rem mag o till 8 mm rem mag.

Bra service- o kundbemötande. http://skytte.astrosweden.se/sv/articles/239/vortex

Delta vet jag inget om.