Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

cz 455

Featured Replies

Publicerat

Var inne och kikade på 22a igår. Såg en cz 455 thumbhole som jag tyckte var riktigt fin och skön.

Är det någon som har en sådan? Vad tycker ni om den? :)

Publicerat

Har ingen egen men har provat en med amerikansk kolv. Tycker dom verkar rejälare och mindre leksaks känsla än tex browning , kanske lite osminkade i mekanismen men det sliter man kanske in? Helt ok precision tycker jag iaf..

Publicerat

Kanonbössa men trycket är ganska dåligt original men lätt fixat. Mycket nöjd med min bra precision och har aldrig krånglat. Har 22lr och 17hmr pipa

(snart kommer folk här försöka övertyga dig att köpa en sako quad)

Publicerat

Ja, okej bössa men med fördel polerar du upp ytor och fixar trycket så blir den helt ok. Ganska grov i kvalitén från fabrik. 17hmr är en elak en helt klart. Bädda är bra.

Publicerat

Har haft alla tre pipor till min, 22wmr sköt skit (som den kalibern så ofta gör) och lämnades tillbaka. Övriga två går riktigt bra. Köp, yodava trycket och lev med det råa slutstycket, mitt går som genom vatten efter enbart användning, putsade aldrig någon yta.

För min del förtas 22ans syfte lite av en all in, även om det med har sin charm. En 22lr för mig ska helt enkelt vara billig, utrustas med en billig kikare och matas med billig ammunition. 200 skott en eftermiddag ska liksom inte känna efter så mycket på kontot.

Publicerat

Sidelock, den definitionen av en 22lr köper jag rakt av. Kör 455 med enbart 22lr pipan. Skjuter bra men orginaltrycket är ju inte bra helt klart.

Publicerat

Sidelock, den definitionen av en 22lr köper jag rakt av. Kör 455 med enbart 22lr pipan. Skjuter bra men orginaltrycket är ju inte bra helt klart.

Publicerat

Trycket på min med Youdave-tryck är grymt bra. Med rätt spacer och näst lättaste fjädern är det så jäkla direkt och lätt att det nog är det bästa på mina bössor. Då jämför jag bara Timney och ett trimmat Sako-tryck men i alla fall...

Publicerat

Gillar min thumbhole med yodave, dock fick jag ta spacer och fjäder för minst känsligt tryck, eftersom ett inte alltför våldsamt slag på bakkappan annars avfyrade bössan.

• 4 weeks later...
Publicerat

Är de någon av er som äger en cz455 22wmr i standard pipa? Hur är precisionen i den isåfall? :)

Publicerat

Jag har 455 med wmr standardpipa. Min skjuter runt 5kronan på 100m när förhållandena är bra, skytten skärpt och bössan är på bra humör(givetvis med ammo bössan gillar)

Den sköt dock inte speciellt bra ny men bättrade sig allt efter jag testade fler ammosorter. Samtliga sorter sköt bättre än de gjorde från början efter bössan fått 100+ skott i sig. Kanske var pipan rå, kanske systemet satte sig i kolven? Skjuter idag med ammo som skjuter ~35mm träffbilder då dessa finns på orten och presterar klart ok för jakt.

Publicerat

Jag har 455 med wmr standardpipa. Min skjuter runt 5kronan på 100m när förhållandena är bra, skytten skärpt och bössan är på bra humör(givetvis med ammo bössan gillar)

Den sköt dock inte speciellt bra ny men bättrade sig allt efter jag testade fler ammosorter. Samtliga sorter sköt bättre än de gjorde från början efter bössan fått 100+ skott i sig. Kanske var pipan rå, kanske systemet satte sig i kolven? Skjuter idag med ammo som skjuter ~35mm träffbilder då dessa finns på orten och presterar klart ok för jakt.

Okej men de var ju helt okej!

Borde alltså leta en begagnad "inskjuten" pipa :)

Vilken ammo är de?

Publicerat

Använder idag Winchester hp. Var någon form av cci som sköt bäst? tror det var gamepoint men inte säker.