Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Försäkringsskada vapen

Featured Replies

Publicerat

Har någon annan här haft skada på sitt/sina vapen och/eller annat vapen/jakt relaterat som har gått genom hem/drulle försäkringen i försäkringsbolaget IF ?

Hur upplevde ni det i så fall?

Publicerat

Inte i IF men i Folkskam. Ett hiskeligt strul både med bolaget och kolvmakaren. Om du vill kan jag dra historien men det var som sagt Folkskam.

Hade en openpang som mantlen sprack på. Bolaget ersatte pangen då generalagenten skrotade puffran, kom dock inte ihåg vilket bolag.

Framstocken sprack vid skottlossning med underkaliberammo på sida sida. Framstock ersattes på drulle, kom ej ihåg vilket bolag.

Har numera Länsförsäkringar vilka har ersatt jaktkamrater till mig utan att strula.

Publicerat

Jag skadade mig vid jakt julen 2014 och hade kontakt med IF via försäkringen man får via medlemsskapet i Jägareförbundet. Jag upplever IF som riktiga strulpellar.

Publicerat

Inte IF men med Trygg Hansa. Gick väldigt smidigt, ett kort telefonsamtal och sen var det klart. När kvittona var inskickade kom pengarna in på kontot dagen efter. Detta var 2009 om jag minns rätt...

Publicerat

Har haft två ärenden med IF kontra drulleförsäkring.

En swarre som slogs sönder vid fall,fick ut en ny via vapenhandlare.

En avbruten kolv hals via fall,fick ut en ny kolv via handlare.

Inget strul inga frågor,snabbt och smidigt.

/Mike

Publicerat

Inte IF men folksam samt länsförsäkringar.

Länsförsäkringar va smidiga!

Folksam är ett bolag jag skyr värre än pesten....

Publicerat

Kolven till min Sauer 202 sprack i pistolgreppet under min jaktresa i Sydafrika.

När jag kom hem märkte jag det, så det kan ha hänt hemma också.

Hur som helst så var det inga problem.

Kontaktade försäkringsbolaget som skickade ett värdebevis på en ny kolv inkl. förstock (delad kolv)

Åkte till Walter Borg som beställde en kanonfin kolv och bytte.

Kostade mig bara en självrisk. 1200:- har jag för mig.

Trygg Hansa.

Med vänlig hälsning John

Publicerat
  • Författare

Tack alla...

Men problemet var hur ni upplever IF

Inte hur era bolag funkar

Det är dom i***ter jag strular med just nu.....

Publicerat

IF är otroligt besvärliga, men vägra acceptera mindre än ersättning, jaga på dem, lägg med deras kund/konsument ansvarige i ebrevs konversationer, tvinga fram svar, klargörande, ställningstaganden. Vägra ogrundade/omotiverade beslut. Christian

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Publicerat

Hur jag upplever IF.

Enkelt att få kontakt med handläggare.

Lyssnar bra och vill att jag föreslår vad och hur jag vill göra och så har det blivit vid samtliga ärenden,två vapenrelaterade och två för skadegörelse resp stöld.

Fått ut ny motsvarande produkt eller pengar insatt på konto efter några dagar efter att skadad produkt visats upp hos överenskommen handlare eller då dom fått polisrapporten,kvitto har inte alltid behövts för allt..

För egen del byter jag aldrig från IF till något annat vad dom än erbjuder.

/Mike

Publicerat

Har haft MYCKET med IF att göra angående några olycksfall samt crascher och varje gång har det löst sig så smidigt och bra att jag nästan känt att jag blåst dom, har man många försäkringar och hög månadsinbetalning hos dom verkar det som att man blir bättre behandlad än om man bara har enstaka försäkring...

För egen del byter jag aldrig från IF till något annat vad dom än erbjuder.

/Mike

Så kände jag också tills jag fick barn och skulle försäkra min son, vart så osams med idioten i luren pga ett undantag (fult som fan) i deras barnförsäkring att jag sa upp allt.

Numera har jag dyrare försäkringar men dom täcker det jag vill och jag sover lungt på nätterna :)

Publicerat
  • Författare

Jag har ALLA mina försäkringar hos IF...

Står fortfarande på trappan och väntar på blåsorkestern som ska komma och spela "don't you worry 'bout a thing"

Får se hur det går.

I går vände mitt sinnelag från uppgivenhet till ilska...

Publicerat

Jag har ALLA mina försäkringar hos IF...

Står fortfarande på trappan och väntar på blåsorkestern som ska komma och spela "don't you worry 'bout a thing"

Får se hur det går.

I går vände mitt sinnelag från uppgivenhet till ilska...

Jag har också haft en skada på vapen med IF som togs på otursförsäkringen. Inga problem alls.

Alla försäkringsärenden med IF förutom ett har varit sådana att bara blåsorkestern saknades...inga problem över huvudtaget.

Jag är också helkund och i ett ärende fick jag tyvärr förklara det på ett väl övertygande sätt för att de skulle ta sitt förnuft till fånga och vi gjorde en acceptabel deal.

Hoppas det löser sig för dig!

• 1 year later...
Publicerat

felpost.