Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Trg-s custom?

Featured Replies

Publicerat

Hur vettig är en trg-s att göra custom på?

Hittade en i 7mm rem mag jag funderar att ha som donatorbössa

Publicerat

Vete sjutton hur lätt det är att få tag i en kolv som passar det systemet men det är ju en väldigt påkostad konstruktion mig veterligen!

Hade själv gladeligen hoppat på ett sådant projekt om den var kamrad i .338 Lapua - perfekt donator till en .416 Rigby nämligen ;)

Publicerat
  • Författare

Vet att McMillan gör sin trg-s och A5 för den men jag lurar på hur vettig lådan är.

Tyvärr har den ju sakos koniska montagelösningar, där hade en t3a varit bättre.

Publicerat

En kompis har en sådan med en Lw 6,5x55 och en bartlein 6,5x284 pipa till i en McMillan A 5 stock.

Den skjuter väldigt väl men det var varit en dyr och trasslig resa.

Vilken kaliber och piplängd tänker du på.

Publicerat
  • Författare

Det är en 6,5x55 som får bli AI isf med 65 pipa :)

Publicerat

Hade du tänkt köra med magnumslutstycke rakt av eller kommer smeden lägga någon slags bussning.

Publicerat
  • Författare

Tänkte köra med det som är nu i 6,5

Publicerat

Tänkte köra med det som är nu i 6,5

Funkar det verkligen? 7mm rem mag har ju större hylsbotten liksom...

Publicerat
  • Författare

Nä det har ni klart rätt i, undrar om mitt slutstycket från vanliga trg funkar. Är iofs 308 botten

Publicerat

Nä det har ni klart rätt i, undrar om mitt slutstycket från vanliga trg funkar. Är iofs 308 botten

Bara lådlängden är samma borde det funka att byta. Har läst om de som fått till trg 42 att lira med 6,5x55 just med ett trg-s slutstycke. (Eller om det bara var ett förslag på en möjlig väg att få en trg i nationalkalibern)

Publicerat

Förmodligen enbart jag som anser eller uppfattar det som bakvänt att börja med en väldigt smal låda, dvs en utan costum stöd, utan tillgång på delar och med ett flertal egenskaper som gör att den är svår att modifiera, exempelvis skall det i stocken finnas ett integrerat underbeslag som man inte utan vidare lyfter ur, därav av ett en ny McM stock till denna modell är dyyyyyyr,

jag hade gärna kört med en TRG-s för enklare ompipning osv iom att det är en väldigt bra låda i sig själv, utan modifieringar.

Ser jag mina planer som att jag vill köra en magnumlåda och bygge så är linjerna enkla, T3 magnum låda om det inte är värre än 7 mm Rem mag, är det frågan om 338LM eller värre saker, så är det till att köpa en låda som matchar, att börja med mindre är att sminka en gris, det är då trevligt att hångla tills dess att sminket rinner av, vilket brukar vara ungefär första gången man verkligen använder pangen i tillämpning. /Christian

Publicerat

KRG gör sin Whiskey 3 chassi till TRG-s