Publicerat Januari 29, 201610 yr Detta är en populär post. Vakade gris i måndags kväll och lyckades panga en gylta. Grisen gick undan efter skott varpå jag gick till bilen och hämtade jycke + pejl + pannlampa mm mm... Pulsandet i snön värmde så jacka och ena tröjan lämnades i bilen. Astron blev därför lagd i en ej förslutningsbar "handvärmarficka" på den fleecetröja som blev kvar på överkroppen. Släpper hunn vid skottplatsen och han hittar snart den påskjutna gyltan död ca 50m från skottplatsen... Tar några bilder på det hela innan jag kopplar hunn för återtåg till bilen. Hämtar sedan traktorn och transporterar grisen till slaktboden, tar ur, slänger mig i bilen och åker sedan hemåt. Väl hemma upptäcks att Astron saknas... Ingen fara egentligen då jag är extremt van vid "bortlagda ting". Letandet efter Astron påbörjades i tisdags...letade igenom bilen, garaget, huset, traktorn, slaktboden samt de ca 300-400metrarna mellan där grisen behagat dö och där jag parkerat på måndagkvällen. Ingen Astro!!! Åkte återigen ut och letade astro igår då förhållandena för letande var mycket bättre pga att all snö smält undan. Fick till slut syn på något bekant som stack upp ur den av personbil och traktor uppkörda jorden...astrons antenn! Gräver upp den ur myllan och gör en snabb funktionskoll. Jodå, allt verkar fungera!! Bilden är ett montage då jag redan grävt upp astron ur myllan vid fotograferingen... Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat Januari 29, 201610 yr Författare Hade idag tänkt fara till "görstor" för att inhandla en ersättare till den borttappade astron men då detta inte längre behövs så inser jag till min glädje att nästan 4k kr sparats. Senare under dagen skall detta med sparandet "redovisas" för frun så att de sparade penningarna snarast skall användas till andra jaktliga nödvändigheter innan de bränns på skit i något av de närliggande shoppingcenter som frekvent besöks av fru + döttrar... Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat Januari 29, 201610 yr Imponerande! Ja en redovisning är nödvändig Köpte in min senaste skogsbil för "3000" ungefär
Publicerat Januari 30, 201610 yr Författare Astron fungerade hyffsat vid dagens jakt förutom att kartbilden uppdaterades ungefär var tredje sekund! Strulande satellitmottagning eller? Tappade gråhunn 3-4ggr vid avstånd mellan 750m-1,3km. Väl hemma inspekterades hundenheten(dc40) och jag kunde konstatera att skruven som är tänkt att hålla antennen skruvat upp sig nästan helt...toklös glappande antenn mao! Skickat från min D5803 via Tapatalk