Publicerat Februari 7, 201610 yr Min rävbössa är en Sako vixen av den fashionabla lyx modellen med andra ord är det en bössa i kaliber 222! Jag har en dämpare på den som bygger på ca: 10cm på längden. Det känns ibland som jag skulle kunna peta omkull bytet med den för den är så lång. Är det så att det finns någon som kan hjälpa mig med vad som är en lämplig piplängd för just 222 utan att man tappar precisionen!? att tillägga är att den har inte bofors pipan utan den förhatliga spridarpipan , men eftersom jag vinglar så bedrövligt så vinglar jag in skotten och har en bra precision med allt utom 4,0g ammunition. om jag kapar pipan , kommer jag då att ändra på det??
Publicerat Februari 8, 201610 yr Den lilla kunskap jag har i ämnet har jag läst mig till = noll praktisk erfarenhet. Men av det jag har läst mig till ska inte en kortning av pipan påverka precisionen . Dock påverkar det hastigheten (på kulan). Ha'de Tony