Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Larry Potterfield seriös smed på youtube

Featured Replies

Publicerat

Tips på bra klipp finns kanske många men Larry Potterfield ( skriv det i sökrutan på youtube) så får ni följa en, i mitt tycke, trevlig klipp serie , med många bra tips om det mesta som rör våra vapen. MidwayUSA serien om " nearly perfect safari rifle" lämnar intryck ( samme man) som matchar "moderatorHenrik" på forumet skulle jag nästan säga...

Publicerat

And that's the way it is [emoji6]

Publicerat
  • Författare

Precis

Publicerat
  • Författare

. kolla in den här länken om du har tid så förstår man vad Jag menar med seriös.. vet att du kommenterat det uttrycket tidigare men killen är inte dålig. Hade vart kul att hitta en lika dan gubbe från ex Tyskland som kan prata brytvapen med samma bakgrund, finns säkert men tyvärr är skoltyskan allt för rostig.. Verkar inte som jag får ordning på länken men intervjun heter " the nearly purfect safari rifle" yrkesman uttrycket kvalificerar han sig till tycker jag iaf..

Publicerat
  • Författare

Se där .. Länken kom med.. 2 ggr dessutom.. Dubbelt seriös vapensmed.. Ha.

Publicerat
  • Författare

Tur det förresten för jag kan inte stava på engelska ser jag nu, knappt på svenska heller ... Perfect..

Publicerat

Dansken för mej och troligtvis många andra så är en "seriös" yrkesman en person som har yrkesheder och kunnandet

sen hur han är i sättet en femma som inte tas upp i om han seriös eller inte

Men det är min definition iaf

Publicerat

Dansken för mej och troligtvis många andra så är en "seriös" yrkesman en person som har yrkesheder och kunnandet

Publicerat

När man fortfarande hade Outdoorchannel hade han timmeslånga program, perfekt när man var sjukskriven :)

Publicerat

Men framför allt ska jobbet vara utfört till "rätt pris".......
Publicerat

Nja rätt pris är det som smeden efterfrågar för jobbet sen om jag kan betala/beställa jobbet då eller måste vänta ett tag tills kassan pallar utgiften

Ja jag är jävligt knepig

Publicerat

Visst jag letar efter det billigaste men vissa saker speciellt tjänster så betalar jag det som efterfrågas men i gengäld så ska jobbet göras bra och inom lämpligt tidsrymd

Publicerat

Mannen på filmen är säkert mycket duktig, men Dansken har helt rätt. Försök att få "billigt och bra" svenskar att förstå det...

Jag brukar möta dom på skjutbanan varje säsong. Snubbar som har kastat bort hundratusentals kronor på SUV:ar, snöskotrar och diverse skit...

Men dom får klotögon när jag berättar att jag tänker betala 25.000 för en fin valnötskolv.  Eller så gnäller dom på ammunitionskostnaden, som sagt.

Publicerat

Larry Potterfield har för övrigt en lång karrier i U S Air Force och startade Midway USA då han pensionerade sig från flyget. Han ska vara en mycket duktig man, och mycket trevlig och sympatisk. Han är en stor donator till NRA och mycket engagerad i olika arbeten

Publicerat

Seriositeten för mig ligger i att kunna leda kunden rätt. Om kunden har en idé som man ser inte kommer hålla så skall en för mig seriös yrkesman förklara det samt förklara alternativen samt skillnaderna. Det är för mig någon som är seriös.

Att kunder frågar om pris först, baserat på en egen-idé är inte konstigt och en seriös yrkesman för mig tar detta som en del i sitt arbete att faktiskt stötta kunden så den kommer rätt.

Sedan tror jag att många vet, inkl de som ställer dessa frågor, att den verkliga kostnaden många gånger blir något högre än vad man själv tror eller egentligen önskar även om man alltid hoppas på det där klippet....