Publicerat Februari 11, 201610 yr Detta är en populär post. Fick sms om ett trafik eftersök på gris strax innan skiftets slut, så jag tog det. Blev en situation som jag hört andra varit med om men inte varit ute för själv. Mötte upp kontaktmannen 23.30 skulle vart stor och liten gris på vägen den lilla påkörd och rejält påverkad i bakvagnen enl. föraren. Tog laikan i lina och hon tog ett slag direkt, med bra drag. Spårar ca 200m kommer upp på ett berg och hon vindar rejält ner mot ett tätare grane. Hinner inte mer än tänka om jag ska släppa eller inte så brister öglan i västen och laikan drar ner i granet. 30 sek senare kommer skallen och en gris skriker. Jag går in för att vad jag tror avsluta enkelt, men väl inne bland granarna har även suggan anlänt till sin skrikande kulting. Blir lite väl spännande och laikan får sig ett par smällar, får en redig tryckare i sidan ett par meter framför mig. Vi skriker och jag drar ett skott i backen, då flyttar sig suggan under ljudlig protest ett 30 tal meter så jag kan gå in och avsluta. Kopplar hunden innan jag går in och hämtar grisen, vi hör suggan hela tiden ett 50 tal meter bort. Synar laikan när vi kommer ut till bilarna och hon har fått ett jack i västen bakom frambenet, hade slutat hos vet. utan västen i natt. Blev lite film på spektaklet med http://www.youtube.com/watch?v=uvwb3t5Lkb4
Publicerat Februari 11, 201610 yr Du är en sann hjälte, du menar nog backen, ie marken ovan och inte en smäll i baken, röven på suggen eller hur? /Christian
Publicerat Februari 11, 201610 yr Författare Du är en sann hjälte, du menar nog backen, ie marken ovan och inte en smäll i baken, röven på suggen eller hur? /Christian Ha ha Tack! Inte lätt för oss dialyselektriker
Publicerat Februari 11, 201610 yr Du är en sann hjälte, du menar nog backen, ie marken ovan och inte en smäll i baken, röven på suggen eller hur? /Christian Fat det hade nog blivit ännu mer spännande med ett skott i baken
Publicerat Februari 11, 201610 yr Författare När fan ska du starta Abbi på prov? Bra jobbat förresten. Jadu, har iaf haft anmälan uppe och funderat på att skicka den Vart för jäkla dåligt med gris där jag gått i år. Men va fan det är ju bara att testa egentligen för ibland funkar hon redigt bra Tack förresten
Publicerat Februari 11, 201610 yr Jadu, har iaf haft anmälan uppe och funderat på att skicka den Vart för jäkla dåligt med gris där jag gått i år. Men va fan det är ju bara att testa egentligen för ibland funkar hon redigt bra Tack förresten Ja det kan ju inte gå sämre än för mig och Maja.