Publicerat Februari 11, 201610 yr Doris fick idag somna in då diskbråck gjorde henne näst intill förlamad. Operation och lång rehabiliterings tid på det var inget ägaren ville och oddsen för ett problemfritt liv efter det var mycket små. Doris var en mycket snäll och försiktig tax som blev totalt förvandlad i skogen och har många rådjur på sitt samvete genom åren. Jag fick frågan om jag ville att ta hand om henne under det två veckor jag är hemma ifrån jobb. Vilket jag inte tvekade på. Sedan september 2015 har jag haft henne hos mig och i skogen under jakt. Idag skulle jag hämtat henne i Göteborg men fick samtal att hon var dålig och efter ett veterinärbesök under eftermiddagen så fick hon somna in. Känns Otroligt tungt och ensamt här hemma jag hade vant mig med henne bredvid i soffan eller att hon smög upp under täcket på nätterna. Promenaderna längs Ätran där hon till varje pris skulle ge sig på änderna om hon bara fick. En god vän och jakthund som kommer saknas
Publicerat Februari 11, 201610 yr Beklagar. En vacker dam som får göra min Bella sällskap bland stjärnorna
Publicerat Februari 11, 201610 yr Beklagar, alltid jobbigt när våra kompisar drabbas. Har gått igenom samma sak med en tax för ett antal år sen och det är jäkligt jobbigt.
Publicerat Februari 11, 201610 yr Författare Tack alla Har haft hundar i familjen så länge jag kan minnas. Och varje gång en går bort är det lika jobbigt. Tungt är det speciellt nu när korgen brevid sängen är tom utan någon snarkade tax brevid.
Publicerat Februari 12, 201610 yr Ännu en trofast som fått vandra vidare. Beklagar att Doris (härligt namn) korg och plats bredvid dig är tom .