Publicerat Februari 14, 201610 yr ??? ngn som har handlat?? Testade en i sommar tyckte den var "rapp" 66cm pipor viftig tro......sköt tre skott bara så svårt att skaffa en uppfattning.....
Publicerat Februari 14, 201610 yr Skånepåg har en på g. Finns även med 71 cm pipor, tyckte den kändes ok. Ska beställa en själv Kolla på typ sista sidan i min jaktdagbok så står det lite där
Publicerat Februari 15, 201610 yr Jag har köpt med 71 pipor, som jag upplever Benellin så är den lättpekad och väldigt instinktiv. Det är ingen bössa för att stå och panga massor av lerduvor eller på höga snabbflygande fasaner/ankor. Det är en ren jaktbössa för skott på uppflog eller lite snabbare skott på duvor eller liknande. Ang viftigheten så tycker jag inte den känns särskilt viftig, när jag provade första gången så tänkte jag nämligen också på det men när jag jämförde med Comforten här hemma så har 828an behållt känslan, pekbarheten och snabbheten men ändå förmått att får bort just viftigheten. Så en väldigt trevlig bössa på alla sätt och vis!