Publicerat Februari 16, 201610 yr Hm... har jag aliens på torpet.. menar inte grisen då.. men lyset/ljusa fläcken uppe till vänster i bild. Syns på foton under ca 20 min... första bilderna svagt sen starkare och sen är det borta.... ?
Publicerat Februari 16, 201610 yr Har du licens för sådana, alternativt är det någon form av skyddsjakt på invasiv art? Lite mer allvarlig ton, jag har fått rätt mycket knäppa effekter på kameror/bilder och jag har ännu inte haft anledning att tro att det har varit frågan om aliens, spöken ja men det är ju faktiskt något som existerar- /Christian
Publicerat Februari 16, 201610 yr Har du licens för sådana, alternativt är det någon form av skyddsjakt på invasiv art? Lite mer allvarlig ton, jag har fått rätt mycket knäppa effekter på kameror/bilder och jag har ännu inte haft anledning att tro att det har varit frågan om aliens, spöken ja men det är ju faktiskt något som existerar- /Christian Möjligen hjärnspöken ! / P
Publicerat Februari 16, 201610 yr Författare Jo spöken finns givet. Brukar alltid knacka innan jag går in i torpet. Man vill ju inte klampa på utan att knäcka lixom.
Publicerat Februari 16, 201610 yr Författare Tog en bild nu med telefonen. Ljuset verkar komma från himlen. Riktning väster ut. Kanske lite nordväst. Satelit?
Publicerat Februari 16, 201610 yr Författare Lyktgubbe, nä lyset syns över tråden i bild. vilket blir strax ovan trädtoppshöjd på andra sidan hygget. Även om lyktgubben stod hitom buskaget bör gubben va typ 3m hög.. å grisen skulle inte stå kvar..
Publicerat Februari 16, 201610 yr Ingen flygrutt in till Kallinge som går där över så planet legat och lyst med sina lampor?
Publicerat Februari 16, 201610 yr Författare Flygplan.. nä då flyger de fan så sakta å borde trilla ner eftersom ljuset syns på flera bilder sådär en 20 min. Måne, nja kameran fotar lite åt nordväst. Å går månen typ ner nån gång efter 01.20 ? Tror mer på nån satelit eller nått. Få se om det kommer fler bilder inatt.
Publicerat Februari 16, 201610 yr Jag försökte projicera "telefonprojiceringen" i åtelkameran (försökte matcha linan och sladden) för jag trodde jag skulle kunna påvisa att det var ngt på hitsidan av trädgränsen som reflekterade ir-blixten. Men det ser snarare ut som det går bakom träden. När jag googlade efter ngt med mer precision än månkalendern, hittade jag denna siten Sett från ngt så småländskt som Skillingaryd så skulle månen ha en bäring på 283-286° (mittemellan väst och väst-nord-väst) under perioden, vinkeln över horizonten skulle gå från 10° till 8° och månen skulle vara halvfull minus ev. molnighet. Om inte vinklarna stämmer så kanske det kan vara en helikopeter med sökarljuset på som letar efter lyktgubben. Projicering av telefonbilden Överlagring av "telefonprojiceringen" på bilderna från åtelkameran
Publicerat Februari 16, 201610 yr å grisen skulle inte stå kvar.. Tror grisarna struntar i lyktgubbe är ju tvister som inte berör dem@
Publicerat Februari 17, 201610 yr Författare Det är nog löst nu.. Måste va månen.. fast inatt kom den senare...
Publicerat Februari 17, 201610 yr Från samma site, med utgångspunkt Skillingaryd; kl 02:00 var bäringen till månen 285° och 11° över horizonten.
Publicerat Februari 17, 201610 yr Jag skulle säga att det betlehemstjärnan som lyser över Jesus. Muslimerna går ju med byxor för att dom tror Jesus ska återfödas av en man! Och Gud skojar med muslimerna och låter honom återfödas som gris