Publicerat Februari 16, 201610 yr Såg denna dokumentär på TV igår, och får säga att man blev lite skraj över hur det går till "over there"
Publicerat Februari 17, 201610 yr Detta är en populär post. Nån som vill sälja sin 700 nu? Arman Mina fyra är inte till salu. Att människor skjuter människor ofrivilligt bottnar alltid i bristande vapenhantering/vapensäkerhet och kommer alltid att göra det oavsett fabrikat. /Mike
Publicerat Februari 17, 201610 yr Håller helt med om faktumet att om man riktar vapnet i säker riktning, händer ingenting. Men när det gäller trycket, se Torsbo´s hemsida...
Publicerat Februari 17, 201610 yr Håller helt med om faktumet att om man riktar vapnet i säker riktning, händer ingenting. Men när det gäller trycket, se Torsbo´s hemsida... Fast i detta fall så misstänkte man att det hade använts aningens för mycket gänglåsning till justerskruvarna,således är trycket i sig inte farligt. Jag har själv en av dessa 700 med orginaltrycket där jag inte valde att byta ut det och inte kommer jag göra det heller. /Mike
Publicerat Februari 17, 201610 yr Jag har ett äldre Walker-trycke på min Remmy, fast inte så gammalt att säkringen låser bultlyftet. Rätt justerat...inte för lätt...riktigt bra faktiskt. Sitter nöjd. När det trycket är säkrat är ingreppet (sear) spärrat.
Publicerat Februari 17, 201610 yr Detta är en populär post. Fast i detta fall så misstänkte man att det hade använts aningens för mycket gänglåsning till justerskruvarna,således är trycket i sig inte farligt. Jag har själv en av dessa 700 med orginaltrycket där jag inte valde att byta ut det och inte kommer jag göra det heller. /Mike Absolut! Men faktum kvarstår att de har medgivit problem med tryckena! Om det sedan är den ena eller den andra storyn som är rätt... Ptja, jag tror risken är liten att man drabbas oavsett - speciellt om man har koll på vart pipan riktas, oavsett situation! Vi har en hel del bössor som drabbas av "slamfire" också, så jag är benägen att säga att ingen säkring som är mekanisk är bättre än den som sitter mellan öronen!
Publicerat Februari 21, 201610 yr Förutom smuts och rost i trycket (Som inga trycken är resistenta mot) är denna beskrivning bra. Remingtons Walker trycke är ett "frihetens trycke" där du kan justera alla delar i trycket, full frihet, på gott och på ont. Vet man vad man sysslar med är det bra, om inte... Not so much.