Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

Sign in to follow this  
Jenseff

Få bort "kolvförbättringar"

Recommended Posts

Jenseff

Fått tag på en trevlig m65 som lider av ett stort problem. Kolven ser anskrämlig ut efter föregående ägares misshandel. Någon slags spackelliknande material har använts som handutfyllnad och sedan har styggelsen täckte med någon svart gummifärg som det ser ut.

Nu till frågan, hur får man lättast bort allt för att kunna göra egna "mycket bättre" anpassningar?

Gummit har ha börjat dra av medelst fingrar. Finns det någon chans att få bort det andra utan att paja underliggande trä totalt tror ni? Och hur i så fall?

post-13013-14557153158476_thumb.jpgpost-13013-14557153206582_thumb.jpgpost-13013-14557153255253_thumb.jpg

Skickat från min ONE E1003 via Tapatalk

Dansken

Om du tänker en linje från bakkant av underbeslaget och till urtaget framför näsan tror jag du har en stor risk att den kommer att spricka just där vid mycket skjutning.. Träet ser ut att ådringen går precis i den riktning utifrån bilderna..

Jag hade sumpat den och valt en annan: Det är taget bort alldeles för mycket trä till att jag skulle tro på den

Jenseff

Hmm, låter ju olyckligt. Vad jag förstår så är det även klurigt att få tag i nya kolvar till just m65. Tips någon?

TekDr

KKC finns väl till m65

Jenseff

KKC finns väl till m65

Jo, de finns. Frågan är om det är värt att kosta på den här det. Fick köpa för en spottstyver men vet inget om vapnets historia, hur mkt slut pipan eventuellt är osv...

Det jag i nuläget söker är väl en träbit modell billig, utseende nedprioriterat å det grövsta så länge funktionen finns där.

TekDr

Det är klart om det ska va billigt Går ju KKC bort. Hade det varit min kolv hade jag köpt lite marinepoxy/polyester och glasfiberväv på biltema och gått loss med att bygga upp och förstärka befintlig. Men det är ju jag det [emoji6]

• Like 1

Jenseff

Det är klart om det ska va billigt Går ju KKC bort. Hade det varit min kolv hade jag köpt lite marinepoxy/polyester och glasfiberväv på biltema och gått loss med att bygga upp och förstärka befintlig. Men det är ju jag det [emoji6]

Får bli något sådant verkar det som.. Fortfarande på jakt efter originalkolv dock!

Upptag71

Sök på Blocket, har sett några kolvar till salu då och då. Kan läska dig med att jag har en kolv står här hemma, plastbäddad och med kolvkamsförhöjning,,,,,,, :thumbsup:

Är dock väääldigt osäker om jag vill sälja den. Jag tyckte det var värt att byta till KKC på min........