Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jaktväska/cartidge bag

Featured Replies

Publicerat

Har gått och blivit sugen på en klassig cartridge bag, en patronväska med axelband. Hittar inga snygga på svenska sajter, har nån av er tips på var man köper sig en snygg sån?

Och är det vettigt med såna små fickor på där man får ner två patroner för snabbare laddning.

Tänkte man ska få ner nån macka och redigt med patroner till fågeljakten.

Publicerat

Thesportinglodge.co.uk har fin fina grejer. Frakten brukar kosta 8-10 pund och är hemma på 3-4 dagar.

Publicerat
  • Författare

Har du kollat på http://11491.shop.textalk.se/uplands/cartridge-bag-hogklassiskt-hantverk-av-en-mastare

Inte så billigt, men de har en del fina saker.

Jomen där jag ju dreglat, men de ligger ett par nivåer över min budget. Runt 1000-1500 tänkte jag.

Kör ni med såna väskor? Nån åsikt om speedloaderfickor? Tänker att framför allt på gåsjakten är de fina om sträcken kommer tätt. Annars är det nog snyggare utan.

Publicerat

Mitt teflonminne då.. 

Jag fick tips strax innan jul förra året tror jag det var om en engelsk webshop.. handlade där, snorbilligt, och gick smidigt som fan.. De bråkade lite runt jul, ville då bara leverera till kunder i England, men när jag beställde efter jul så gick det utmärkt. 

Med lite tur så hittar jag stället..

Edit.

Sökt igenom mailkorgen, hittade inget från företaget..  :sad:

Publicerat

Mitt teflonminne då..

Jag fick tips strax innan jul förra året tror jag det var om en engelsk webshop.. handlade där, snorbilligt, och gick smidigt som fan.. De bråkade lite runt jul, ville då bara leverera till kunder i England, men när jag beställde efter jul så gick det utmärkt.

Med lite tur så hittar jag stället..

Edit.

Sökt igenom mailkorgen, hittade inget från företaget.. :sad:

Jag har flera gånger letat efter den hemsidan utan resultat... :( Ville även jag ha en cartridge bag därifrån men som du sa, de skickade inte utomlands runt julen och sedan glömde jag länken... Så det blev ingen väska :/

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

Publicerat

Kan kolla med hustrun om hon har kvar ngt mail.. hon hade kontakt med dem även.

Publicerat

Var det inte det företaget som även sålde lite army saker? Kanske hette de något med army...? Minns jag rätt?

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

Publicerat

Jag har en Barbour cartridge bag men jag ångrar att jag inte köpte en helt i läder..

Men detta kan kanske vara något?

http://baron.se/bags/cartridge-bag-brown-suede/

Baron gör ju trevliga grejer, jag är riktigt nöjd med mina väskor från dem.

Jag kör bl.a med en sån här som jaktväska, http://baron.se/bags/shoulder-bag-brown/, men den blir nog lite stor om man bara ska ha patroner i.

Alternativet för mig hade varit en Brady i läder.

Publicerat

Har en vän som har den där översta från Baron och är nöjd. Själv har jag massa saker från Baron och är också nöjd.

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Publicerat
  • Författare

Jag har en Barbour cartridge bag men jag ångrar att jag inte köpte en helt i läder..

Alternativet för mig hade varit en Brady i läder.

Jomen Brady upptäckte jag på Sporting Lodge-sidan, jävlar va snygga! Blev grymt sugen på deras game bags. Saftiga priser men snygga grejer.

Publicerat

Denna har jag köpt.

Inte från den siten dock.. ska leta lite till. Bra väska MEN axelremmen är en smula för kort för att jag ska vara nöjd.

• 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Publicerat

Blev det någon väska?