Publicerat Februari 25, 201610 yr Ni som har denna finnes. Undrar om vad ni tycker om kvaliteten på låsningen av tornet efter några års användning? Låser den lika distinkt fortfarande som när den var ny? Ingen som brutit av tornet? Använder ni er av parallaxen för de som har det? Hur känns den, rör den lätt på sig när ni bär omkring med bössan på ryggen? Mitt eget intresse ligger i en Z6I 2,5-15x44. Så fyll på med omdömen både bra och dåliga. Kommer till största delen att användas till jakt. A
Publicerat Februari 26, 201610 yr jag har haft min i 3 år , fortfarande distinkt o fin, inget ändrar sig när man bär omkring på den. paralaxen står på ca 80m, och till jakt är det sällan jag rör den! z6i 2,5-15x56( denna är ny, men haft en lika dan innan) 3-18x50
Publicerat Februari 27, 201610 yr Till jakt jättebra, föreställer mig att tunga taktiska sikten har lite mer distinkta klick än z6:an men gott nog skulle jag säga. Själva låsningen är tung och trög på bägge mina sikten men det råder ingen tvekan om tornet är låst när man låst det. Och ingen risk att låsa upp det utan avsikt.