Publicerat November 24, 200619 yr Någon mer som märkt att skogsfågeln verkat ökat i Småland, kanske i hela södra Sverige. I onsdags när vi var ute och jagade rådjur körde Wachteln upp sju tjäderhönor i en grupp. Ser nästan fågel var gång jag är ute och jagar. Kan det vara verkninger efter Gudrun, men tycker det kommer lite väl snabbt! Man får glädjas åt denna uppgång på vilt ,då rådjuren verkligen har miskat Vore intressant att höra om det är fler som gjort samma iaktagelse angående skogsfågeln ???
Publicerat November 24, 200619 yr Någon mer som märkt att skogsfågeln verkat ökat i Småland, kanske i hela södra Sverige. I onsdags när vi var ute och jagade rådjur körde Wachteln upp sju tjäderhönor i en grupp. Ser nästan fågel var gång jag är ute och jagar. Kan det vara verkninger efter Gudrun, men tycker det kommer lite väl snabbt! Man får glädjas åt denna uppgång på vilt ,då rådjuren verkligen har miskat Vore intressant att höra om det är fler som gjort samma iaktagelse angående skogsfågeln ??? När jag bodde i Aneby och hade stuga en bit därifrån så hade Vi relativt bra med skogsfågel och då tjäder på ö. sidan om 32:an. http://kartor.eniro.se/query?what=map&...mode=0&ms=0 Det var i dessa skogar som ligger runt sjön.
Publicerat November 24, 200619 yr Jo jag tycker också att det verkar som skogsfågeln har ökat. Har haft gott om fågel på alla 3 markerna.