Publicerat Februari 27, 201610 yr Har en fråga som jag behöver svar på. Kan en skjutbana ansluten till svenska sportskytteförbundet och jägarnasriksförbund stå utan banchef? Vill inte ha gissningar eller liknande utan svar av någon som verkligen vet. Mvh K
Publicerat Februari 28, 201610 yr Har en fråga som jag behöver svar på. Kan en skjutbana ansluten till svenska sportskytteförbundet och jägarnasriksförbund stå utan banchef? Vill inte ha gissningar eller liknande utan svar av någon som verkligen vet. Mvh K Nej. Kolla i SÄK B 2015 så finns ju reglerna. Banchef skall finnas enl kapitel 2.1 och skall finns specad i instruktionen bilaga 2A Ursäkta för det något byråkratiska svaret. /M
Publicerat Februari 28, 201610 yr Författare Tack så mycket C. Med andra ord ingen banchef banan stängd?
Publicerat Februari 28, 201610 yr Tack så mycket C. Med andra ord ingen banchef banan stängd? Vad jag kan förstå så är banan inte godkänd och får inte användas utan banchef /M
Publicerat Februari 28, 201610 yr Författare Då finns det lite att ta tag i för våran styrelse. Ska dubbel kolla med sportskytteförbundet på måndag . Tack. //K
Publicerat Februari 28, 201610 yr Jag är inte lika säker. Under 1.1 står: AVSTEG. Den person, förening eller organisation som gör avsteg från SäkB 2015 tar fullt ansvar från gjort avsteg. Sen under 1.5.1 finns en punkt under styrelsens ansvar: Vid behov utse skjutbanchef/er. Men då kommer det under 2.1 För varje skjutbana ska en skjutbanechef utses. Kan man klara sig undan genom att hänvisa till 1.1 avsteg?
Publicerat Februari 28, 201610 yr Jag är inte lika säker. Under 1.1 står: AVSTEG. Den person, förening eller organisation som gör avsteg från SäkB 2015 tar fullt ansvar från gjort avsteg. Sen under 1.5.1 finns en punkt under styrelsens ansvar: Vid behov utse skjutbanchef/er. Men då kommer det under 2.1 För varje skjutbana ska en skjutbanechef utses. Kan man klara sig undan genom att hänvisa till 1.1 avsteg? Man kanske kan klara sig undan med att hänvisa till avsteg. Frågan är väl snarast om man bör göra det? Är föreningen inte kapabel att utse skjutbanechef kanske man inte bör fortsätta verksamheten genom "kryphål"??? /M