Publicerat Mars 2, 201610 yr Hejsan! Nu tänkte jag fråga om ni tror att det passar att skjuta med Remington nitro magnum i en bössa som har choken 0.665" = 16,90 mm, eller tror ni att det är för trångt för den sortens patron? Det är väl ganska hårt bly i den patronen, så jag tänkte om det ändå går bra då det trots allt är bly även om det är extra hårt bly.
Publicerat Mars 2, 201610 yr Är det bly hade jag inte ens tänkt samma tanke som du utan skjutit och varit glad.
Publicerat Mars 2, 201610 yr Författare Ok. tack för svaret. Tyckte det var bäst ändå att fråga när dom som säljer chokerna rekommenderar att man bara skjuter med mjuka hagel.
Publicerat Mars 2, 201610 yr Tja, om vi inte talar om en gammal Svs, de hanterar förvisso trycket i pipan men man lär skjuta de flesta av dem glappa rätt fort med de 42 grams laddningar som jag har för mig att det är frågan om, men pipa/choke är inget bekymmer. /Christian
Publicerat Mars 2, 201610 yr Hejsan! Nu tänkte jag fråga om ni tror att det passar att skjuta med Remington nitro magnum i en bössa som har choken [/size] 0.665" = 16,90 mm, eller tror ni att det är för trångt för den sortens patron? Det är väl ganska hårt bly i den patronen, så jag tänkte om det ändå går bra då det trots allt är bly även om det är extra hårt bly.[/size] Det är mer än en bössa som blivit drabbad av sk " ringbulgning " och 16,9 är trängre än trängst om loppet är 18,2 Jag skulle inte skjuta dom pluggen i den bössan , /P