Publicerat Mars 5, 201610 yr Detta är en populär post. En i grannbyn ringde igår kväll. De hade skjutit på en mindre gris på åtlen. Hade gått omkull och legat och sparkat men var försvunnen när han kom fram. Så allt tydde på en för hög träff. Var en del blod vid skottplatsen men nästan helt borta efter 50m. Började med Ninja och hon tog det bra 150m men började tveka. Så jag tog om det med Maja och hon gick bättre hittade nån bloddroppe till så jag släppte. Upptag 70m bort men jag fattade direkt att det var fel. Nog fan hade det stått en grävling på spåret. Var ju inte så enkelt att koppla. Men när det till sist lyckades så körde jag hem efter Funny. Tog om från början men hon började strula lite där jag släppte Maja, troligen var det väl grävlingspåren som strulade.Men både Funny och jag har ju lite rutin så jag släppte och provade där spåret borde va och det stämde. Hon traskar iväg och rundar sjön. Så jag gick tillbaka till bilen och körde runt. Tror hon tog upp 2,5km från skottplatsen för när jag kom runt var det ståndskall. Provade att gå in en gång, men troligen fick den vind för det gick loss sakta. Blev stopp igen efter ett par hundra meter. Och nu gick det bättre att komma intill. Hörde att den gjorde korta utfall mot Funny så jag följde henne i spåren in och det gick perfekt och blev ett enkelt skott. Tror hon fick skälla 40min. Men hon skötte sig perfekt. Träffen satt ju mycket riktigt uppe i nacken.