Publicerat Mars 6, 201610 yr Hallå! En god vän gjorde en beställning hos Brownells så jag hakade på och köpte en ask TTSX 180 gr till min kommande 358 Win. Har någon vettiga förslag på data till den kulan? Jag har inte köpt något krut ännu men tänkte köra N140 eller 202 till tyngre kulor (Woodleigh 250 gr). Jag antar att 201 kanske är ett bra val? I övrigt är alla tips uppskattade. Har exempelvis Fiocchi FMJ 158 gr tänkta till övning, men som jag inte vet hur de bör laddas.
Publicerat Mars 6, 201610 yr Jag laddade den kulan med 200 krut. 358 Win är väldigt lättladdad. 200 krutet är väldigt snabbt så du kan köra samma data som 180 gr kulan lägg på ett gr bara.
Publicerat Mars 14, 201610 yr Författare Vidare fråga: Hur gör ni med omformade hylsor. Jag har ett gäng omformade Lapua .308. Bör jag först formskjuta dessa med en mesigare laddning eller kan man gå direkt på målet?
Publicerat Mars 14, 201610 yr Inget jag pysslar med alls, men samtidigt saftar jag inte på allt vad det går med laddningen heller.
Publicerat Mars 14, 201610 yr Jag form skjuter inte mina. Jag har heller inte märkt någon skillnad på precitionen mellan första och andra laddningen.
Publicerat Mars 14, 201610 yr Författare Toppen, tack för svaren. Hade hoppats på att ni som .358-rävar hade några visdomsord och det hade ni ju!
Publicerat Mars 15, 201610 yr Jag körde också rätt på riktiga laddningar. En liten parentes men det är med sorg jag måste meddela att min batch med hylsor som jag haft i ca 8 år nu börjar ge upp efter 100+ omladdningar. Dom är helt körda nu.
Publicerat Mars 17, 201610 yr Jag körde också rätt på riktiga laddningar. En liten parentes men det är med sorg jag måste meddela att min batch med hylsor som jag haft i ca 8 år nu börjar ge upp efter 100+ omladdningar. Dom är helt körda nu. Dåligt. Borde funkat i 10år