Publicerat Mars 7, 201610 yr Hej alla, jag placerade denna tråd här eftersom det inte handlar om handladdning - vilket jag försöker undvika i första fall. Som frågan lyder, var får man lämpligen tag på fabriksladdade patroner anpassade för nyare bössor där laddningen inte är så mild att man riskerar att hamna i klass 2? Jag har sett en uppsjö av +P ammo i staterna men har inte hittat dessa i Sverige, finns här någon 45-70-ägare som kan delge något intressant? Tack på förhand!
Publicerat Mars 19, 201610 yr Jag har använt Rhinos fabriksladdade. Har funkat bra, enda nackdelen är att kulan är väldigt hård. Funkar bra på älg och större grisar men mer som en helmantel på mindre gris å rådjur, vilket inte är så kul. Nu kör jag handladdade Hornadys, har dock inte fått skjutit nått vilt med dem ännu så vet inte hur de funkar.Men kulan är blötare iaf vilket borde funka bättre till svenskt vilt.
Publicerat Mars 20, 201610 yr Japps de kan springa onödigt långt...Men annars är det en bra kula, tycker jag iaf.
Publicerat Mars 20, 201610 yr Som frågan lyder, var får man lämpligen tag på fabriksladdade patroner anpassade för nyare bössor där laddningen inte är så mild att man riskerar att hamna i klass 2? Tack på förhand! Du kan prova och se om Millforce har något som lockar, brukar vara ett alternativ när det kommer till fabriksladdat 45-70 Govt. http://www.millforce.se/
Publicerat Mars 30, 201610 yr Författare Du kan prova och se om Millforce har något som lockar, brukar vara ett alternativ när det kommer till fabriksladdat 45-70 Govt. http://www.millforce.se/ Tack, jag har kollat denna länk tidigare men det verkar som om deras verksamhet är nedlagd. Verkar inte vara helt lätt detta och att börja handladda känns som ett större projekt än jag vill starta just nu.
Publicerat Mars 30, 201610 yr Då kan jag tipsa att du tar kontakt med www.kruttunnan.se och hör efter om det finns något godis att mata bössan med. Facebookgruppen ägaren driver är aktiv med olika förfrågningar. Samma namn på FB gruppen - Kruttunnan. Stockholms län dessutom