Publicerat Mars 13, 201610 yr Jag handladdar inte själv, ännu. Men funderar på att börja så småningom. Jag har på olika forum läst mycket gott om Woodleigh och har lite frågor om deras kulor. Vilken kula är att föredra till 6,5x55 när det mesta viltet kommer vara rådjur, dovhjort (mest hind och kalv), gris (50-90 kg) och räv, även kronhjort kan vara aktuellt. De mesta skott ligger på denna sida av 100 meter, men vill gärna att det finns bra effekt ut till 200 meter. Är det så att ingen av kulorna passar till + 150 kg svin så kan jag avstå skott om så krävs. Björn eller älg är inte aktuellt. 160 grain PP SN eller 160 grain RN SN? Vilken kula är att föredra till 8x57 JS vid drevjakt på klövvilt, grisvak, dov- och kronhjort, älg, om en räv springer förbi så är tanken att även den skall få det hett om ören. Även här ligger de flesta skotten inom 100 meter, men ser gärna att den är användbar ut till cirka 175 meter på hjort och älg. 200 eller 220 grain? PP SN eller RN SN? Om ni vet någon annan kula som ni tycker är bättre, så visst nämn det förslaget, men motivera i så fall varför, skriv inte bara att den är bra, varför och på vilket vis är den bättre än woodleigh? Men jag ser helst att vi inte lämnar topic : )