Publicerat April 21, 200521 yr Visst är det så att man from nu måste läsa både småvilt om man ska ha högvilt. (man kan inte längre läsa enbart högvilt?)
Publicerat April 21, 200521 yr Ja jag tror det är så. För övrigt gäller nya regler från iår för dom som tagit högviltsteorin men inte skjutit högviltsprovet. Om ni inte skjuter godkännt högviltsprov iår, så måste ni även göra om teorin from nästa år då :- Läs mer här. http://www.jagareforbundet.se/jagarexamenb...ran1maj2005.asp
Publicerat November 13, 200520 yr Nej man behöver inte skriva ett nytt prov bara för att man inte har skjutit upp på älgen. Det är bara om man har gjort det teoretiska grundprovet. men inte det teoretiska högviltsprovet innan nyår som man måste skriva om teoriprovet !
Publicerat November 14, 200520 yr Kan man alltså göra teorin på Högvilt detta år (Jag vet att det snart är nytt år.. :-) och göra klart skjutning nästa år? Har en kompis som är provledare. Han kan säkert avyttra en timme så vi kan få göra teoriprovet innan nyår om det går.
Publicerat November 14, 200520 yr Då kan jag också vara med om jag får. Självklart. Det var ju det jag tänkte. Vi måste få det gjort annars kommer jag nog ALDRIG att äga ett klass 1 vapen..