Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Eftersök och avslut på skadeskjuten björn

Featured Replies

Publicerat

herre gud vilken spänning man trodde allt var klart som du sa.

Publicerat

Wow, den var intressant att se på. Eftertre smällar sticker den ändå iväg...svårt att förstå vad jägarna pratar om (men det var ju en del perkelä..)...

Publicerat
Wow, den var intressant att se på. Eftertre smällar sticker den ändå iväg...svårt att förstå vad jägarna pratar om (men det var ju en del perkelä..)...

Perkele  ;) med e  :)

Grym film! Trodde inte att björnen kunde komma upp så fort på benen igen  :o

Efter första skotten säger den ena åt den andre att skjuta björnen i halsen först när de kommer fram. Efter andra skotten lägger sig björnen och han säger att det inte behövs något mer skott. Sen när de går fram, och den ena höjer bössan och ser ut som han ska skjuta, så säger den andre åt honom att inte skjuta eftersom hunden är bakom. Man ser nu hur björnen andas och är vid liv ännu. Då säger han åt den andre att skjuta björnen i halsen och på samma gång kommenderar han åt hunden att sitta.

Efter det när hunden går dit springer björnen iväg  :o kato perkele! säger den ena  ;D se på fan! på svenska. Skjut i halsen igen säger han efteråt. Sen diskuterar jägarna någonting om hur björnen var så snabb på benen.. har inte riktigt förstått hela den sista diskussionen...

Publicerat

Jag har varit med om en liknande incident men då anföll björnen istället för att fly. Angående björnens snabbhet tror man inte det är sant förrän man ser det.

Publicerat

jag tycker om att ha rödpunkt på björnjakt här ser man att mitt val inte är så dumt.

Publicerat

Det var en bra filmsnytt och spännade var det också. :D

jag tycker om att ha rödpunkt på björnjakt här ser man att mitt val inte är så dumt.

Du är kanske inte så dum ändå. ;):P

Publicerat

Vi kan ju tillägga att detta var Ukkoteeren Raikus 60:onde björn.

Publicerat

fantastiskt bara att lyfta på hatten.

Publicerat

Häftig film men tur att den inte anföll dom

Publicerat

Jag har haft förmånen att jaga några gånger tillsammans med jämten Raiku och Matti, som ägaren heter.

Han som pratar mest och skjuter första smällen, med den ljuddämpar försedda bössan är Matti Myllelä, tillika ägare av Raiku.

Han är en ohyggligt skicklig jägare, och den oräddaste och tuffaste jägare jag någonsin träffat.

Dess like finns helt enkelt inte.

Publicerat

ojsan, det var imponerande!

Publicerat

Grym film helt klart!!! Björnen är oberäknerlig helt klart..... :-

Publicerat

Great, nu kommer jag ju aldrig våga höja bössan mot en björn  ;) fruktansvärt snabb