Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Brotcha upp gammal bössa för att träna på bana

Featured Replies

Publicerat

Ärade forum!

Då jag är fattig student och vill börja träna lite hagel på bana behöver jag ett vapen som lirar med stålhagel. Till förfogande finns en gammal Baikal IJ-27 som stått oanvänd några år i skåpet. Då jag dels inte har plats i garderoben, dels av affektiva skäl vill behålla baikalen som är arvegods, har jag funderat på att öppna upp denna som i dag är trång och toktrång. jag har, helt utan egentlig kunskap tänkt i banorna halv /halv. 

Alternativet till detta är att avstå övning på bana i tre år till. om två år kan den dock överlåtas till en ung grabb i släkten och då fasas ut.

fördelar med vapnet.

skjutet ca 100 skott sen nytt, ingen väntetid över hela sommaren på ny licens.

frågan är väl om det blir ett hopplöst träningsvapen? eller att alla jaktliga kvaliteter går förlorade? vad kan jag jaga med halv halv? eller borde den upp ännu mer för övningsskyttets skull? skulle det gå att skjuta jaktpatroner i stål med en baikal från 85 om den öppnades upp. ex för andjakt?

gliringar på banan av gubbarna för att jag släpar på ett järnspett är jag immun mot :P

min tilltro till er :)

Publicerat

Du kan jaga allt med 1/2. Du öppna den mer och styra choken med vilken patron du väljer...

Jag skulle däremot inte skjuta jaktsstål i den med tanke på att den inte är tryckt för högeffektspatroner.