Jump to content

Småbil

Santas

Recommended Posts

Hallå

Inte så "jaktmässigt" men är ute efter en småbil, någon som har ngn ett bra tips, behöver ha hyfsat lastutrymme 2 "hockeybackar" 2 passagerare vore kanon.

Takko

Polo efter 06 är vettig men det beror på vilken prisklass du tänkt dig? Golf lite större och vettig med men dyrare. Som sagt finns en del men det beror på budgeten.

Polo efter 06 är vettig men det beror på vilken prisklass du tänkt dig? Golf lite större och vettig med men dyrare. Som sagt finns en del men det beror på budgeten.

VW är med i bilden, verkar ok (även om de jag sett verkar ha vissa rostproblem) prisklass, mja 50-70K kanske.

Skånepåg

Jag körde mycket i en Opel Corsa för några år sen. Det var en bil som jag var helnöjd med! -09 med 90 hästars dieseln.

Allmänt kallad "terrängCorsan" då jag ofta kör bredvid asfalterad väg.. Jag kör Alltrack idag, och den är inte vansinnigt mycket bättre i terrängen..

Så den kan rekommenderas.

Opel har inte varit i tankarna, fören nu.

Skoda (iom vw arvet) borde vara ok, ska kolla in båda.

Tackar.

Takko

För dom pengarna kan du nog hitta en Polo 07-08 för. Handlar du VW så köp efter 06 då de drogs med en del elproblem tidigare. Skoda får du ju nyare och mindre mil för dom pengarna. Går nog hitta nån Corolla där med i den prisklassen och det är ju kanske det bästa köpet. Finns ju Peugot, Mazda i småbilsklassen också. Själv hade jag nog tittat på VW eller Toyota. Opel är säkert ok också, bra pris på dem är det ju.

Har haft ngra franska, så undviker nog dom, Polos storlek måste kollas är lite osäker på den, sista jag körde (då man vevade igång dom) var tveksam.

Fabia antar jag är en vw platta så det borde vara ok.

Ngn som provat Suzuki?

Edit, wtf posterna äts upp av tapatalk