Publicerat November 26, 200619 yr Klarade uppskjutningen för kula och hagel idag! ;D Var även avståndsbedömmningen med där i ???
Publicerat November 26, 200619 yr Grattis! Så j***a skön känsla när man ser sista duvan blir krossad . Själv klarade jag hela jägarexamen för 2 år sen men det är bara å vänta på att man blir 18 nu :-. Endast 8 månader kvar nu sen kan jag lova att det blir jakt ;D // "TB"
Publicerat November 26, 200619 yr Författare Var även avståndsbedömmningen med där i ??? Ja, avståndsbedömningen var med. Gick en viltstig som skulle föreställa en småviltsjakt. Under jaktens gång kom man fram till olika hinder i naturen där man skulle bete sig korrekt. Fem viltfigurer plus en fågelsiluett var utplacerade på olika avstånd. (Innom resp. utom skotthåll) Säker vapenhantering och avståndsbedömning i samma övning. Sen de vanliga skjutproven för kula och hagel där säker vapenhantering var med rakt igenom. Det känns väldigt skönt att vara "klar" med det nu. Älgbanan öppnar i vår så den får vänta ett par månader.
Publicerat November 26, 200619 yr Ja, avståndsbedömningen var med.Gick en viltstig som skulle föreställa en småviltsjakt. Under jaktens gång kom man fram till olika hinder i naturen där man skulle bete sig korrekt. Fem viltfigurer plus en fågelsiluett var utplacerade på olika avstånd. (Innom resp. utom skotthåll) Säker vapenhantering och avståndsbedömning i samma övning. Sen de vanliga skjutproven för kula och hagel där säker vapenhantering var med rakt igenom. Det känns väldigt skönt att vara "klar" med det nu. Älgbanan öppnar i vår så den får vänta ett par månader. Okej!
Publicerat December 4, 200619 yr Författare Tack ska ni ha! Men eftersom vintern inte kommer till Stockholm förrän i Januari-Februari nu för tiden så tycker jag att dom kunde hålla älgbanan öppen tills dess med. ;D