Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Är Weaver och Picatinny....

Featured Replies

Publicerat

Jag vill ha tvådelade baser till älgbössan men samtidigt kunna använda mina Recknagel-fästen som är "picatinny". Hittade Warnes stålbaser i "Weaverstyle" på Astrosweden. Är det samma sak? Jag menar, lirar de ihop med mina picatinnyrecknagel?

Publicerat

Du behöver vara försiktig med weaverfästen. 

Picatinny är "weaverklackar som är långa, med standardiserat avstånd mellan spåren". 

Det innebär att Weaverringar kommer att fungera i Picatinnybaser, men du kan inte garantera att picatinnyringar kommer att fungera i weaverbaser. 

Publicerat
  • Författare

Men om jag har Reknagels ringar? Det är inte ett "helt" fäste i en del. Jag har två separata ringar. http://m.skytte.astrosweden.se/sv/articles/2.303.5288/era-tac-era-tac-30-mm-ringar-fastmontage-hojd-10-m. Går det då? Det är ju bara en skruv under ringen som drar ihop fästet över klacken. Den borde väl passa i det enda spåret som finns i klacken? De behöver ju inte flyttas fram och tillbaka något och inte i förhållande till varandra.

Publicerat

Vad H Berg talar om är fotavtrycket, ie Weaver passar i p-tinny men inte säkert tvärtom. Ev eller tom troligen kommer det inte att fungera utan vissa justeringar. Maichel på forat har haft en del med sådant att göra.. C

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Publicerat
  • Författare

Å bara därför strular det med Nightforce som nu längre inte har någon generalagent som får sälja grejorna i Sverige. Det får bli en aluminiumskena från Era-Tac i stället. Inte smidigare, det blir mindre utrymme för att ladda uppifrån, men lättare och finns i Sverige. Tittade på nya grejor från Recknagel och hamnade hos en vapensmed i Klippan som har agenturen i Sverige. Men, jösses, villken trög och ointresserad stöt!

Tack för er kunskap! Nu slapp jag strula till det (igen...)!