Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

bästa kulor i 7-65r vad tycker ni?

Featured Replies

Publicerat

hej jag ska välja kulor till min nya kombi men vlika kulor ska jag välja? ???

tanken är att ha helmantel & expanderande kula till kikaren

och en annan lite tyngre till öppna riktmedel, jag var inne på rhinos kula med en vikt på 170grs till öppna , och 150grs norma helmantel,sierra match king har någon några andra förslag

mvh samme

Publicerat

RWS TIG är inte fel och S & B´s blyspets är klart prisvärda...

Publicerat

Sierra matchking? Målskytte är väl det enda den duger till. Varför ha olika kulor till öppna riktmedel samt kikare? Det är klart att det kan väl bero på vad de öppna riktmedlen passar till om de inte går att justera, men annars låter väl Rhinon bra till allt klövvilt mm. Själv satsar jag dock på Nosler PT 160gr samt Barnes TSX 160gr eventuellt oryx. Tester skall inledas till min nya 7x57R så får vi se vad det blir. RWS & S&B är väl lite mer "splitterbomber" vid benträff så de litar jag inte på för klövvilt som stora älgar och grisar, men väl små rådjur.

Publicerat
Tester skall inledas till min nya 7x57R så får vi se vad det blir.

Såå, vad blev det till slut?

Publicerat

En liten Krieghoff drilling 20/7x57R. Tänkte lägga ut bilder när montage och kikare blir klart. Trevlig sak som väger 3kg exakt - man kanske inte behöver en kipplauf också...

Publicerat

Ny eller begagnad? Vad tänker du montera ovanpå, kan tänka mig du är mån att bibehålla vikten i den mån det går.

Kipplauf, med en drilling som väger 3 kilo har du ju nästan en Kipplauf + två hagelpipor. Grattis till ett fint vapen iaf.

Publicerat

Det bidde en ny då jag fick ett bra pris. En 1,5-6x42 i ett vridmontage blir det, så kan jag ha den till allt i princip.

Publicerat
  • Författare

sierra matchkingen ska användas till fågel, och en lika tung blyspets (150grs) ska jag ha till längre håll tyngre kula till eftersök mm

samme