Publicerat April 11, 201610 yr Sista tiden har jag gjort en del bommar på fågel som egentligen borde vara paket. Jag har nu upptäckt att vi dessa tillfällen så vrider jag tån på bössan åt vänster(jag är höger skytt). Jag kan motverka detta igenom att jag med vänster handen pekar med fingret längs pipan men i snabba lägen glömmer jag ibland bort dettaoch undrar vad jag kan ändra på kolven för att slippa detta?
Publicerat April 11, 201610 yr Ligger inte felet mer i din form, snarare än på pangens? Jag har svårt att tro/förstå hur en förändring av kolven kommer att ändra på ditt genomförande. Du tror inte att en medvetenhet om detta tillsammans med träning så att du får mer tid på snabba lägen ger resultat. C Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat April 11, 201610 yr Jag har nu upptäckt att vi dessa tillfällen så vrider jag tån på bössan åt vänster(jag är höger skytt). Ligger inte felet mer i din form, snarare än på pangens? Nu är det svårt att spekulera om man inte ser hur det ser ut, men ponera att du har ett lite felaktigt grepp och när du tar rekylen och nyper åt om greppet så kan mycket väl pangen vridas. Kombinera med att du håller en aning fel alltså positionerar handen lite fel ovanpå det..... Sedan vilket grepp som spökar är en helt annan fråga...... /T
Publicerat April 11, 201610 yr Författare Visst kan det vara fel på min anläggning men jag har inte detta fel på bocken bara få benellin vad jag vet. Skickat från min SM-G928F via Tapatalk
Publicerat April 11, 201610 yr Kanske inte anlägget men handens position.....Når man inte ända fram med pekfingret (alltså ett för stort grepp) så kan man hitta på slika hyss. Att det inte förekommer på bocken kan ju bero på annat kolvmått. /T
Publicerat April 12, 201610 yr Halvautosar har generellt (inte alla dock) ett längre avstånd mellan pistolgrepp och avtryckare än bockar. Förutsätter att med Benelli menar man en halvauto. Kan eventuellt bero på längre kolv också kanske? Väldigt svårt när man inte ser.
Publicerat April 14, 201610 yr Författare Japp det är en Benelli Comfort med comfortech kolv. Jag har nu höjt kolvkammen och jag tycker att den vrids mindre än tidigare när jag gör provanläggningar. Får se nu om jag lyckas träffa med denna förminskning av spången.
Publicerat April 18, 201610 yr Författare Jag mätte lite avstånd på min bock kontra Benellin. Jag har ett tre fingrar från näsa till handen på Bocken två fingrar på Benellin. Detta gör att kinden landar på den lite tunnare delen av kolven. Vet inte om detta kan påverka något? Blev lite sugen på att köpa en längre bakkappa men dom är ju löjligt dyra. Speciellt bara för o testa.
Publicerat April 18, 201610 yr Jag är också sugen på en längre bakkappa. Då jag med hamnar väldigt långt fram på kolven. S.
Publicerat April 18, 201610 yr Jag mätte lite avstånd på min bock kontra Benellin. Jag har ett tre fingrar från näsa till handen på Bocken två fingrar på Benellin. Detta gör att kinden landar på den lite tunnare delen av kolven. Vet inte om detta kan påverka något? Blev lite sugen på att köpa en längre bakkappa men dom är ju löjligt dyra. Speciellt bara för o testa. Är väl bara att vika till lite wellpapp eller liknande och tejpa dit, bara för att testa.
Publicerat April 19, 201610 yr Författare Är väl bara att vika till lite wellpapp eller liknande och tejpa dit, bara för att testa.Jag får prova detta innan jag köper en. Tackar.Skickat från min SM-G928F via Tapatalk