Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tips på skytteglasögon

Featured Replies

Publicerat

Ser helt ok ut ju...

Jag är på jakt efter nya brillor också. Det jag söker är ett par med mindre vindrutekänsla och tunna skalmar...

Får gärna vara snygga osv. Vet att Pilla har ett par som ser ut ungefär som pilotglasögon men de ligger på ca 3 kkr utan extra linser...

Nån som har några tips...

/M

Publicerat

Castellani!

Publicerat

MSA Sordin är de enda jag vet som klarar en direktträff av en subsonic 22Lr kula.

Publicerat

Jag har Randolph Ranger XLW och är väl nöjd, tycker dock Castellani är bättre, och Pilla ännu bättre, men då stiger ju priserna........

Tänk till på vilken färg ni väljer, och vad som passar era ögon, inte alltid det överrensstämmer, nu pratar jag hagelskytte, så färgen passar bakgrunden osv.

Publicerat

Finns det vettiga skytteglasögon av "fit-over" modell eller är man som glasögonorm hänvisad till att köpa ett ytterligare par slipade?

Publicerat

Gyttorp?

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Publicerat

Finns det vettiga skytteglasögon av "fit-over" modell eller är man som glasögonorm hänvisad till att köpa ett ytterligare par slipade?

Det finns flera olika lösningar, både slipade glas och med tex en lite båge innanför med en slipad lins. 

Svårt att säga vilka som går över dina vanliga glasögon, har ju lite att göra med hur de ser ut i storlek mm.

Publicerat

Någon som testat peltors maxim?

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Publicerat

Jag hsr ett par Browning (claymaster eller någont sånt) som sitter väldigt bra eftersom man kan vinkla skalmarna. Glasen är helt OK. Har för mig att de gick att köpa rätt billigt på nätet.