Publicerat April 17, 201610 yr Vi har en ärrad bock på marken. Vad tror ni han råkat ut för? http://lipoptena.blogspot.se/2016/04/en-arrad-bock.html
Publicerat April 18, 201610 yr Lo titta på halsen efter bitmärkena där. Men det är bara mitt åldrade sinnes uppfattning, inget mer. C Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat April 18, 201610 yr Författare Ett förslag som jag fick från annat håll var att den trängt sig igenom ett fårstängsel som kid och rivit upp bogen på det viset.
Publicerat April 18, 201610 yr Inte omöjligt men vi talar/ser trots allt bocken under två/tre olika säsonger och skadan är hårlös, det medför/indikerar att ärren som är källan till bortfallet av hår är så pass stora, breda eller var djupa att det vid läkning kom att bildas ny hud med ärrvävnad utan hårsäckar. Jag är inte säker på att fårstängsel utan exempelvis taggtråd som förstärkning skulle kunna åstadkomma den skadan. /C