Publicerat April 22, 201610 yr Detta är en populär post. Har i tidigare tråd beklagat mig över kolvgreppet på min Benelli cal. 20. Fick genom Jocke Smålänning kontakt med Freddan (freddan@smalanning.se). Han gjöt ett grepp i elastan/iso (plast) slipade detta och strök en greppyta utanpå det och lackade.Dessutom slipade han avtryckaren så det skulle bli ännu bättre. Problemet var att jag inte nådde riktig fram till avtryckaren vilket gjorde att handgreppet också blev snett, då jag måste föra upp handen efter kolvgreppet. Tycker det blev en stor skillnad, behöver inte anstränga några muskler nu och det känns som ett helt nytt grepp. Greppet skruvas fast i sidan och är lätt att ta bort.Gick till leksaksaffären och köpte lite modellera och gjorde en egen form som jag skickade med, så han hade något att gå efter, bor man i närheten kanske det är bättre att åka dit. Någon med små händer som jag, kanske får lite tips av detta.