furiren 255 Posted April 23, 2016 Share Posted April 23, 2016 är det nån som har ett bra recept på hem gjort kull fett till en fett press typ lyman 450? Quote Link to post Share on other sites
Tjörnbon 1,551 Posted April 23, 2016 Share Posted April 23, 2016 Undrar om du inte kan hitta det på Youtube. En Anders har många handladdnings filmer där och bland mycket annat så gör han kulfett till hemmatillverkade blykulor. Quote Link to post Share on other sites
danny.k 415 Posted April 23, 2016 Share Posted April 23, 2016 50/50 lithiumfett/bivax funkade fint i mina Marlinpangar. 45-70 å 45-90 var det som sköts. Quote Link to post Share on other sites
furiren 255 Posted April 23, 2016 Author Share Posted April 23, 2016 jag har gjort en blandning med 35/65 lithiumfett/bivax + ca 1 msk Lee liquid alox . . ska bli intressant att se hur det funkar . har just rustat upp lite läckars i min lyman 450 . . blir att testa i morgon . Quote Link to post Share on other sites
pmt 4,397 Posted April 24, 2016 Share Posted April 24, 2016 Men är det verkligen lagligt att koka fett bara ur kullor? Jag menar, om man nu inte ens får hälsa olika på män och kvinnor - kan man väl omöjligen få koka fett ur bara ett av könen? T PS bara för att vara övertydlig - kulbanefett finns för att smörja kulbanan. På kullager, det funkar inte balistiskt.... Därmed är även begreppet kulfett gravt felaktigt eftersom det inte smörjer kulan utan försluter kammaren - ergo kammarförslutnigsfett. Och det bör man undvika att utvinna ur kullor. Ds Quote Link to post Share on other sites
Popular Post pmt 4,397 Posted April 24, 2016 Popular Post Share Posted April 24, 2016 Men är det verkligen lagligt att koka fett bara ur kullor? Jag menar, om man nu inte ens får hälsa olika på män och kvinnor - kan man väl omöjligen få koka fett ur bara ett av könen? T PS bara för att vara övertydlig - kulbanefett finns för att smörja kulbanan. På kullager, det funkar inte balistiskt.... Därmed är även begreppet kulfett gravt felaktigt eftersom det inte smörjer kulan utan försluter kammaren - ergo kammarförslutnigsfett. Och det bör man undvika att utvinna ur kullor. Ds 3 Quote Link to post Share on other sites
danne_78 13 Posted April 25, 2016 Share Posted April 25, 2016 Men är det verkligen lagligt att koka fett bara ur kullor? Jag menar, om man nu inte ens får hälsa olika på män och kvinnor - kan man väl omöjligen få koka fett ur bara ett av könen? T PS bara för att vara övertydlig - kulbanefett finns för att smörja kulbanan. På kullager, det funkar inte balistiskt.... Därmed är även begreppet kulfett gravt felaktigt eftersom det inte smörjer kulan utan försluter kammaren - ergo kammarförslutnigsfett. Och det bör man undvika att utvinna ur kullor. Ds [emoji23] Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts