Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Äntligen Skottland!

Featured Replies

Publicerat

Det där med stövlar vs. kängor och att ni rekommenderades att ta kängor kan delvis ha att göra med att engelsmännen alltid har stövlar och skottarna är inte allt för imponerade av engelsmännen (främst skottarna i söder som inte gillar engelsmännen dock), vilket gör att de gör tvärt om. Sen är det inte allt för olikt den jämtländska fjällvärlden och där behöver man inte stövlar om det inte spöregnar - även om jag faktiskt tycker om att gå i stövlar på fjällen, men det finns ju stövlar och "stövlar". ;) 

Vad gäller destillerier där uppe så skall man vara medveten om att Glen Ord inte längre är en liten tillverkare då de expanderade oerhört kraftigt för 10 år sedan och i dag är ett destilleri som primärt har inriktat sig mot Taiwan som marknad. Glen Mhor och Brora har tyvärr packat ihop ( :( ) men det finns även Clynelish och Glenmorangie i krokarna så du har lite att välja på - om det blir fler än en tur till något destilleri ;) 

(obs, jag har inte varit hos Glen Ord, men då de gick från runt 1000 flaskor per år till 1.3 miljoner flaskor per år så säger det sig självt att vissa delar av hantverket har ersatts av mer industriell skala, och metoder... Behöver dock inte betyda att det är ointressant för det!)

Hoppas ni får en riktigt trevlig jaktresa och att ni båda får möjlighet att fälla varsin hjort!

• Svar 52
  • Visningar 9,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Ber om ursäkt, dyrt som fasen att surfa utomlands med mitt abonnemang... Men nu är vi hemma i Sverige igen!  och vilken resa vi har haft! Allt var fantastiskt, miljön, människorna, landskapet och

• Packningen är i full gång, och inatt/imorgon bitti åker vi!  Hoppas på en riktigt trevlig resa!    Tänker att jag skriver lite om hur resan var här, och sen kommer jag lägga ut lite mer text

Posted Images

Publicerat

Skitjakt!

Publicerat

Hur har dom första dagarna gått? Kron i Skottland står riktigt högt upp på min önskelista. 

Publicerat

Ja lite rapport från jakten är alltid kul att läsa:D

Publicerat
  • Författare

Några fler bilder och text finns i jaktdagboken, länk i tidigare inlägg :) 

Publicerat

Väldigt intressant.  Hur mycket kostade jakten?  Har du kontaktuppgifter?  Jag och en kompis har börjat planera inför nästa år.

Publicerat

Snygga hjortar. Nu får jag börja spara till en kronresa :wub:

Publicerat

Snygga bilder:D

Publicerat
  • Författare
6 hours ago Islänningen sa:

Väldigt intressant.  Hur mycket kostade jakten?  Har du kontaktuppgifter?  Jag och en kompis har börjat planera inför nästa år.

japp kontakt uppgifter finns, men han är jäkligt fullbokad, att vi fick jaga var lite för att jag känner en som jobbat för han. men det finns många som är riktigt duktiga, om han skulle ha fullbokat. har inte den exakta kostnaden, men cirkus 25 000 per person, allt inkluderat 

Publicerat
  • Författare
2 hours ago Tuffhund sa:

Snygga hjortar. Nu får jag börja spara till en kronresa :wub:

39 minutes ago Takko sa:

Snygga bilder:D

Tackar! Skottland kan jag verkligen rekommendera! :D 

Publicerat

Magiskt! Gratulerar till en fin resa! 

Publicerat

Jag minns inte huruvida den summan inkluderade boende med helpension eller "bara" resa, jakt och boende?

Oavsett så måste jag ändå få säga att det var helt humana priser och det var inte utan att man blev rejält sugen! :) 

Vackra bilder och jag misstänker att ni hade en riktigt trevlig resa på alla sätt och vis!!!

Publicerat
  • Författare
8 minutes ago Wizard sa:

Jag minns inte huruvida den summan inkluderade boende med helpension eller "bara" resa, jakt och boende?

Oavsett så måste jag ändå få säga att det var helt humana priser och det var inte utan att man blev rejält sugen! :) 

Vackra bilder och jag misstänker att ni hade en riktigt trevlig resa på alla sätt och vis!!!

Kollade lite mer noggrant nu 26500kr per person. med parkering vid flygplats, flyg , boende, mat, hyrbil, jakten med 4 hjortar, och troféerna hemskickade till dörren, alltså allt inräknat. kan inte mycket om priserna men jag tyckte det var billigt för den upplevelsen :) 

ja det var super bra, och över förväntan :D