Publicerat Maj 5, 20169 yr Har en tik hemma nu och min hane får inte till det riktigt finns det ngt knep?? Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat Maj 5, 20169 yr Har en tik hemma nu och min hane får inte till det riktigt finns det ngt knep?? Skickat från min D5803 via Tapatalk Inte mer än att en del behöver mer tid än andra.En styrande hand?
Publicerat Maj 5, 20169 yr Författare Ja kanske en styrande han funkar men hon kliver åt sidan efter en liten stund precis som om han är tung.... Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat Maj 5, 20169 yr Ja kanske en styrande han funkar men hon kliver åt sidan efter en liten stund precis som om han är tung.... Skickat från min D5803 via Tapatalk Typiskt tjejer, jävlas lite.Ge dom en stund så ordnar det sig nog, lite lek och förspel hör till.
Publicerat Maj 5, 20169 yr Släpp lös dom i hundgården om du har någon. Det kan vara så att det inte är precis den rätta doften o när den väl kommer så smäller det bara till.
Publicerat Maj 5, 20169 yr Författare Får låta dem hålla på.... Trodde det small till direkt typ "fyra sekunder" Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat Maj 5, 20169 yr Detta är en populär post. Får låta dem hålla på.... Trodde det small till direkt typ "fyra sekunder" Skickat från min D5803 via Tapatalk Du kan inte utgå ifrån dig själv...
Publicerat Maj 5, 20169 yr Både tikar och hanar kan behöva en hel del hjälp, speciellt om det är deras första parning. Ibland får man hålla i tiken rejält och hanen kan behöva hjälp med att träffa rätt. När de väl hänger så sitt tillsammans med tiken och håll fast henne då oxå för här kan det gå fel. Även hanen kan behöva en hand i halsbandet. Så det är bra att vara två. Min namne gammla Faxe hade ofta hängningar upp emot timmen.
Publicerat Maj 5, 20169 yr Det är tiken som bestämmer och hon bestämmer att det är dags när hon har ägglossning! Visst, det går utmärkt att "sätta ihop" hundar men allra bäst brukar det bli när tiken ser till att hanen får till det.
Publicerat Maj 5, 20169 yr Författare Du kan inte utgå ifrån dig själv...Ha ha jag hade en bra hingst Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat Maj 6, 20169 yr Mig veterligen är det inte tillåtet att assistera vid parning typ hålla i och liknande. För en sund och hållbar avel bör hundarna klara av kärleken utan att man håller i.
Publicerat Maj 6, 20169 yr Har en tik hemma nu och min hane får inte till det riktigt finns det ngt knep?? Skickat från min D5803 via Tapatalk Det löser hundarna själv när dom (tiken) känner det är dags.
Publicerat Maj 7, 20169 yr Hanen brukar känna på lukten när det är ide att satsa, de flesta gånger när det inte blir parning är om man kommer alldeles för sent i löpet, men oftast är man för tidig. Har själv en tik som bjuder ut sig helt skamlöst från tionde till tjugofemte dygnet, sista parningen kom vi till hanhunden på dygn 14 han var inte intresserad men hon jagade honom runt hundgården. Vi provade ett par gånger varje dag utan resultat, på dygn 21 hann hon nästan inte ens genom grinden på hans hundgård så satt dom ihop, valparna finns att se här nu, 4 st+en dödfödd. Ge inte upp förtidigt.