Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Krieghoff drilling plus

Featured Replies

Publicerat

Har fått ett erbjudande att köpa en krieghoff plus nu av en gubbe som slutat jaga... 20 000 ville han ha för bössan och den är i grymt skick, inte en skråma och han har haft den i vapenfodralet hela tiden förutom då han tagit ut den och skjutit spelorre typ... Vad säger ni som kan om den här bössan? Jag i princip gjorde klart att ja skulle köpa den igår men då ja kom hem och satte mej å sökte på den så hitta ja lite positivt om den så vill nu ha era åsikter...

Tacksam för svar!

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Publicerat
  • Författare

4d5e2aac1b93b5480b118775959da540.jpg

Publicerat

Kaliber på kul-pipan?

Spontant så är det klass 1 så är det ett galet klipp.. har för mej att den där bössan är rejält lätt och smidig, sign RW på forumet har en slik. Rejält mysig.. Är det en klass två så tror jag det är ett bra köp oavsett.

Publicerat
  • Författare

Kaliber på kul-pipan?

Spontant så är det klass 1 så är det ett galet klipp.. har för mej att den där bössan är rejält lätt och smidig, sign RW på forumet har en slik. Rejält mysig.. Är det en klass två så tror jag det är ett bra köp oavsett.

Det är 12/12/6,5 så de ä ju precis dom kalibrarna ja vill ha så känns ju bra å låg perfekt för mej, fick även me ett leupold me snabbfäste till som är montat å klart!

Publicerat
  • Författare

Och eftersom att ja kommer (använda) bössan, förhoppningsvis till mycket räv å lo jakt osv så känns de inte jättekul att köpa en svindyr drilling för 70 papp heller å va å slita vid nå gryt...

Publicerat

Mmm.. jag har inte stenkoll men jag är rätt säker på att du gör ett galet klipp här.. Är det klokt att använda ett 50K spett som..spett/spade? Inte helt säker på värdet högg en siffra bara..

Publicerat
  • Författare

Mmm.. jag har inte stenkoll men jag är rätt säker på att du gör ett galet klipp här.. Är det klokt att använda ett 50K spett som..spett/spade? Inte helt säker på värdet högg en siffra bara..

Känns som ett bra klipp då det inte är en enda skråma på den! Och visst man få ju tänka sig för å kommer väll inte använda den som ett spett riktigt och ja vill ju heller inte köpa nå skit som klickar heller...

Publicerat

Har ägt en sådan, kom aldrig riktigt överens med bössan. Min var rätt trög att spänna, har för mig att dom förbättrade detta på senare modeller. Finns säkert någon som kan reda ut detta.

Publicerat

Aha.. de äldre har inte den där fjantiga uppspännaren.. RWs har det helt klart inte.

Publicerat
  • Författare

Jag tycke inte spännaren var särskilt trög så att de gjorde något då jag provade lägga an men... Kändes precis som en blaser ungefär och de kändes säkert också enligt mej men de kanske är olika varianter, den här är ju iallafall ett par år så.

Publicerat

Bra av Blajser och Krieghoff mfl att slå på stort och konstruera denna spännpryl.. det var så fantastiskt många jobbiga vådaskott innan  :wallbash:  :wallbash:  :wallbash:  :wallbash:

Publicerat
  • Författare

Bra av Blajser och Krieghoff mfl att slå på stort och konstruera denna spännpryl.. det var så fantastiskt många jobbiga vådaskott innan  :wallbash:  :wallbash:  :wallbash:  :wallbash:

Ironi? :P Är väll inget negativt med att ha en bra och säker säkring? de ända som spelar roll är väll om man trivs med de eller inte...

Publicerat

De uppspänningstangenter jag har känt på brytvapen är på tok för långsamma, i allafall för mig.......Jag inbillar mig att man då spänner/osäkrar bössan innan skottillfället,och den då blir mindre säker istället. Men det är ju bara mina tankar/teorier, om du trivs med drillingen så köp den, det är ett bra vapen!

Är det inte ett hakmontage som sitter på?

Publicerat

Fick ett haveri på kikarfästet på en jakt för många år sen, fick låna en Bajser.. Svårt att vänja sig vid så lång och bökig rörelse så jag spände skiten och försökte föra slutstyckshandtaget bakåt lite i hopp om att det inte kunde smälla i onödan.

Publicerat

Om du inte tyckte att det var onödigt trögt kommer det att fungera utmärkt. Jo, det är lite längre rörelse och det kommer alltid att ha någon 1/100 dels betydelse, men en normalbegåvad individ får raskt in reflexen.

Det blir för de allra flesta mycket bära/i rem med den typ av jakt som en drilling kommer ut på och uppspänningsfunktionen, rätt hanterad, är en extra trygghet när man rör sig i knölig terräng.

En utmärkt markviltsdrilling till ett bra pris.

Publicerat

För 20 är det ett bra köp, även om det skulle vara 6.5x55...

Verkar ligga på runt 30 i Sverige när man har kollat, dock vet jag inte hur lätt dom blir sålda.

/Baner