Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Loke börjar tuffa till sig

Featured Replies

Publicerat

Min bayrare har börjat hitta sig själv nu vid 2,5 års ålder (de mognar sent) och han verkar ha kommit fram till att han är en riktig tuffing  ;D ;D :D :-* Jäkligt häftiga hundar dessa bayrare...

MVH!

/HerrBerg

20061126_0313.JPG

Publicerat

Fin bild! Hunden har verkligen en "beordrande" blick. Fin jycke och en intressant ras!

Publicerat

Ett snyggt foto på en stilig hund. :D

Lycka till i fortsättningen!

:D

Publicerat

Attans vad snygg han blivit :) stolt! var den första tanken som dök upp i mitt huvud.

Du jag kollade in din e-sökssida,snygg!

En tanke slog mig,kan du med kort varsel komma till huddinge en vardagsmorgon eller är det helger som gäller i första hand?

Det börjar nämligen droppa in fler och fler grisrapporter, för två veckor sedan blev en galt påkörd en tidig morgon.

Har ingen större lust att gå e-sök med taxarna på gris :-

/Micke

Publicerat

Undrar om inte husse låg strykrädd i fosterställning nedanför berget som Loke sitter på...?

;D ;D ;D

Mvh!

Publicerat
  • Författare
En tanke slog mig,kan du med kort varsel komma till huddinge en vardagsmorgon eller är det helger som gäller i första hand?

Det är lite säsongsbetonat, just nu är arbetsdagarna helfyllda medans det är lugnare på sommarhalvåret. Helger i första hand. Jag är nyktrare på morgnarna än på kvällarna  ;D

Allvarligt talat, för vildsvin har jag förstått att det är löshundar som gäller framför allt, och jag vill avvakta en säsong till för vildsvin. Men jag spårar mycket gärna, sedan kan vi ju släppa din übercoole korthårstax med det diskreta överbettet som ställande/avfångande hund  ;D ;D ;D :o

MVH!

/HerrBerg

Publicerat

Han ser muskulös ut när han sitter på berget.

Använder du Loke endast till eftersök??

Ställer han gris också ???

/Svinhagen

Publicerat

Borderterrier så klart!  ;)

Publicerat
  • Författare
Han ser muskulös ut när han sitter på berget.

Använder du Loke endast till eftersök??

Ställer han gris också ???

/Svinhagen

Målet är att jag skall ha en lysande eftersökshund i 12-14 år, de här hundarna blir rätt gamla. Men för att säkerställa det vill jag vänta med att låta honom agera (spåra eller jaga) fritt eftersom bayrare kan förlora i intresse för spår om man börjar för tidigt med sådant.

Jag har testat honom vid 14 månaders ålder i en "vildsvinssimulator", en päls med huvud från en stor galt riggat i diverse vajrar och taljor i uppförsbacke så att "grisen" kan backa in i en koja av gransris och göra utfall mot hunden. Det var vackert som en saga: han skällde oavbrutet, munnen såg ut som en näve sockerbitar på grund av alla tänder, han rörde sig oavbrutet, utnyttjade terrängen på ett vackert sätt och var aldrig längre bort än 5-6 meter men aldrig närmre än 3. Testledaren sade att det var bland det vackraste han sett och han har sett en del... Hans farsa är mycket dådkraftig och avfångar allt han råkar på (han bor i Danmark) och hans morsa har arbetat som ställande älghund i diverse älgforskningsprojekt.

Jag är på det klara med att världen inte precis saknar folk som tror för mycket om sina hundar, men jag är rätt trygg i att han nog kan göra nytta i fritt skick om ett år eller så. Säkert redan nu men just nu vill jag inte, som sagt var. Han är en mycket fysisk hund som vill utnyttja sin kropp - och tänder - utan att det innebär ökad puls för honom om du förstår vad jag menar.

Publicerat

Herr Berg! Jag tycker du gör helt rätt med att vänta ut hunden. Allt för många har för bråttom med sina hundar. Lycka til i fortsättningen med en ståtlig hund!

Publicerat

Man kan se i hundens blick vem det är som bestämmer.......

Du får passa dig så  det inte är du som blir spårhund och den stiliga bayraren följer med som kontrollant.

Publicerat
sedan kan vi ju släppa din übercoole korthårstax med det diskreta överbettet som ställande/avfångande hund  ;D ;D ;D :o

MVH!

/HerrBerg

;D Ja om inte annat så kommer han pussa ihjäl dom..

/Micke