Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jaktmässa på Tjolöholms slott i helgen

Featured Replies

Publicerat

Tänkte ta mig dit imorgon lördag och se om det är nåt att ha nu när jag har det nästgårds. Någon mer som ska dit?

Publicerat

Jag är där i morgon. Håller sista programpunkten på scenen i magasinet så de blir nog lite förgrymmade om jag inte dyker upp ;-)

Har precis färdigställt bildspelet som jag skall snacka kring.

jakthist%2Bsk%25C3%25A4rmklipp.JPG

Publicerat

Skall dit på söndag .

Publicerat

Jag och frun landar på Lördag!

Vet inte vad som hände men jag lyckades övertyga henne om att detta ÄR romantiskt ^_^

Publicerat

Lämna gärna rapport Doktorn, funderar på att åka dit på söndag. Har tyvärr inte möjlighet idag :-(

Publicerat
  • Författare

Rapport kommer. Precis på plats.

Ser ni denne mannen får ni heja

image.jpeg

Publicerat
  • Författare

Jahapp då hade man varit där då.

Om vi ska recensera detta så var det lite för kallt för en utomhusmässa men det kunde dom ju inte råda över. Sen var det i mina ögon lite för få utställare för att berättiga 225kr i inträde och 50 för att parkera. Men det finns stor potential för att mässan ska kunna växa i framtiden för ytan att ställa ut på har dom så jag hoppas det kommer tillräckligt med besökare så det blir ett återkommande event.

Gjorde en dum sak och kollade i ett Swarowski z8 1-8, så nu måste jag ha ett sånt... Skit också :angry:

Lyssnade även på Älgflugornas herre när han pratade om jaktens historia i Halland. Han får ursäkta om jag var lite kort när vi snackade efteråt men kylan började sätta sina spår på orken då :blink:

Passade slutligen på att köpa en avfångningskniv till mässpris i Hylte lantmäns monter. 

Publicerat

Tack för rapporten. Ska dit imorgon och frysa ;)

Publicerat

Jag får nog hålla med föregående!

225:- entre ! Det har ju inte den betydligt större Elmia mässan, parkering på det.

Det hade lyft mässan ordentligt om man fått väder för det men jag kommer nog åka ner nästa gång också om det blir någon.

Käkade en smaskig viltburgare med kebabkött i , kött med kött :P passade mig precis..

Publicerat

Håller med - helt klart i saftigaste laget för denna lilla mässa. Vädret gjorde kanske sitt till som du säger. Jag klämde dock en hel del på Z6i och ännu mer på Z8i samt V8 för att vara nöjd :) Sen stötte jag på PederW och Tummen också, så lyckan var total :thumbsup:

Publicerat

Var där i kylan idag såg på skytteshowen och fyndade lite prylar. Ingen stor mässa men  det kan blir med mer utställare (och bättre väder). Gjorde också misstaget att titta i det nya Z8i 1-8. Köpte en ny handskikare och en efter en lång trevlig pratstund med med Carl Pfeiff om feedcon så blev det en sådan.

Publicerat

Om jag förstod rätt kom det ungefär 2700 pers på lördagen och runt 1300 på söndagen. 

Om en mässa på Tjolöholm blir hiss eller diss hänger som jag ser det oerhört mycket på vädret. Nu var det iofs inget regn men en djäkligt kall vind vilket gör att man småfryser hela tiden vilket är djäkligt trist. Hade vädret varit som i onsdags eller torsdags så hade nog folk stannat kvar på ett helt annat sätt. Nu mer eller mindre rusade folk igenom området och då blir det väldigt snabbt avklarat.

Göteborgstrakten borde klara en hyfsat stor jaktmässa tycker jag. Men frågan är om Tjolöholm är rätt plats. 

Publicerat
1 hour ago Älgflugornas Herre sa:

Om jag förstod rätt kom det ungefär 2700 pers på lördagen och runt 1300 på söndagen. 

Siffrorna är alltså inte verifierade utan sådana som jag hört i andra hand. 

Publicerat

Var där som utställare med mina knivar.

Jäklar vad vi frös! Fick köpa ett par långkalsonger för att inte frysa ihjäl.:(