Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Länka bilder? Hur?

Featured Replies

Publicerat

Ok. Sidan är nyligen uppdaterad med nya möjligheter. :) Testade möjligheter med uppladdning av bilder och blev glad över att jag kunde göra från plattan vilket inte gått tidigare. Nu hade jag tänkt lägga upp en bild i fototråden, men se det gick icke! Eller, det går säker om man vet HUR man gör....

Bilden jsg testade med häromdagen visade sig vara en bild jag hade lagt upp tidigare så den fanns i "befintlig bilaga".... 

Det andra alternativet under "infoga andra medier" är "infoga bild från URL". Då ska man  skriva in en länk till en sida. Mina bilder finns på flera ställen som dropbox och google drive utöver det som ligger på plattan. Hur kan jag länka dom bilderna hit? 

Jag gjorde en test och länkade en bild som jag skickade till en av mina mailadresser. Det kom en länk, som det var tänkt, MEN när jag klickar på länken vill den ha login och lösenord... Jag vill dela en bild inte allt... Någon som har koll? Jag vill göra det från plattan och inte från datorn...

Publicerat

Under textfönstret du skriver i hittar du ett "gem" och texten "Dra filer här för att fästa, eller välj filer ... "

Där kan du bifoga (ladda upp) de bilderna du vill ha med i ditt inlägg. När bilden väl är bifogad/uppladdad så klickar du på bilden nedanför textrutan för att placera bilden på rätt plats i inlägget.

Publicerat
  • Författare

Nej. Det står "klicka för att välja filer" och där får jag tre alternativ. Kamera, video ellet dokument. Samma som innan uppdateringen. Saknas även knapp för förhandsgranskning... har det med att jag sitter  med plattan?  Det är ju den jag alltid använder... kan ju inte lägga in en skärmdump heller... ;)

Publicerat

Det funkar inte att länka bilder från dropbox hit, du måste antingen ladda upp dem på forumet, eller en bildtjänst som du kan länka till typ imgur.com eller liknande. Det man dock skall tänka på att alla dessa ställen raderar bilden efter en stund så vill du att den skall finnas kvar så får du ladda upp den här eller på en webplats du själv äger.

Jag har en egen webserver som enbart finns för alla mina bilder jag postar på forum i världen och det ger mig total kontroll.

Publicerat
Just now shamani sa:

Nej. Det står "klicka för att välja filer" och där får jag tre alternativ. Kamera, video ellet dokument. Samma som innan uppdateringen. Saknas även knapp för förhandsgranskning... har det med att jag sitter  med plattan?  Det är ju den jag alltid använder... kan ju inte lägga in en skärmdump heller... ;)

Begränsningen du pratar om sitter i din läsplatta, inte forumet. När man klickar på "välj filer..." så öppnas en filväljare som standard så du kan välja vilka bilder, eller filer, du vill bifoga.

Kan du inte klicka på kamera då och sen välja vilka redan sparade bilder du vill bifoga?

Publicerat

Förhandsgranskning finns inte längre då vi har en helt annan editor i dag.

Publicerat
  • Författare

Ok... jag får flrsöka ladda upp bilder till någon annanstans först för att sen lägga den här på forumet...

När jag väljer kamera så startar just ... kameran ;) Kan inte välja annat där. Ska kolla om det är samma med mobilen...

Publicerat
  • Författare

Från mobilen får jag upp min vabliga lista med olika alternativ som "bilder", dropbox, och en drös andra alternativ och där kan jag välja bilder. Men när jag försöker så går det inte. "För lite minne" står det... jag har flyt...<_<

Publicerat
  • Författare

20160517_144601.jpg

Publicerat
  • Författare

Jag valde "Klicka för att välja filer" och valde "dkument" då fick jag upp allt jag har och kunde välja. :)Happy!!

:wub::wub:

Tack! Och god natt!