Hoppa till innehåll

Hulkovius sjösätter kanotprojekt - avslutat


hulkovius

Recommended Posts

Eftersom jag länge gått och suktat efter ett rörligt flytetyg vilket med viss möda på en man skall kunna transporteras till hägrande jakt och fiskevatten har nu en gammal hederlig vertex. Utrustad med såväl tvenne sittbräden som paddel införskaffats. Underverket påträffades överväxt av gräs och mossa på en bakgård i hemmets närhet. Varpå en trevlig herre mottog kaffepengar i utbyte mot denne gamle kämpe.

 

Låt oss nu hoppas att detta ska falla er i smaken :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Att göra på denne blivande trotjänare, alt metevase är följande...

Operera bort den hembyggda stäven (påbörjat av växtligheten och avslutat med bräckjärn)

Slipa av det tråkiga ytskiktet och rolla med epoxy infärgad med grön umbra. Dagens övningar sträckte sig till tvätt och skadebedömning medelst ockulärbesiktning.

20160522_194340.jpg

20160522_194344.jpg

20160522_201353.jpg

20160522_191443.jpg

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var utsidan trist var insidan desto roligare. Färgen på ovansidan byts ut men i övrigt behöver denna ingen som helst åtgärd :)

20160522_202919.jpg

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Den där kan nog bli riktigt trevlig. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Såndära letar jag efter, verkar bli en del ensampaddlande, och då är min finlandsfärja lite för stor...

Ser helt underbar ut!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ska bli mycket spännande att prova den i vattnet :) i flera avseenden ;)

 

För att inte tala om hur spännande det ska bli att se hur färgen blir när den är blandad :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vart landar det med pengar då?

Slipmaskin 250

Papper 50

Färg 150

Plast och väv samt härdare kanske 300

Ja nånstans runt 7-800

Så runt 1000 lappen för en kanot. Kan ju ge en riktning för den som kollar på något begagnat. Är den i halvtaskigt skick får man räkna på runt tusenlappen. Denna var ju i grunden frisk och hade man nöjt sig med gamla färgen hade man nog klarat sig med lite grovt sandpapper och topcoate. Nu ville jag lite mer än så. Hålet som lagades var av estetisk karaktär och kunde likväl ha lagats med spackel.

 

Som vanligt gäller underhålls tre T:n 

Tänk efter

Tag i

Tag ansvar

Läs på burkarna så klarar alla av detta... till och med jag ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Enkel kan vara bra när det blir trångt och skaffa en lanyard å fäst paddeln till kanoten om du tänkte jaga ifrån kanoten 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Större risk att du råkar hiva paddeln i vattnet än bössan när du ska stressa iväg ett skott 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det var inte tappa jag tänkte på. Men förväntar mig att denna är stadig i jämförelse med kajakerna vi hade på jobbet. Något viktigt  vid val av paddel? På jobbet hade vi bara alu... men det var för hållbarheten sas det.  Duger billigt från ex xxl?

 

Tänkte även på trä då... Tanken är dels lite motion i sommar... Dels att hunden kunde få simma av sig lite om sommaren blir varm

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Aha du tänkte på skjuta en bredsida testa på grunt vatten troligtvis så kommer du bara att gunga till litegrann  

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...