Publicerat Maj 23, 201610 yr Bristfällig vapenvård eller har bössan fått problem? Har en Beretta 686 Silver Pigeon som inte vill skjuta andra skottet om jag har pip-väljaren så att den avfyrar den undre pipan först, ställer jag om pip-väljaren så att den skjuter den övre pipan först skjuter bössan båda skotten utan problem. Är det en riktig rengöring bössan behöver eller måste den besöka en doktor! /Mats
Publicerat Maj 23, 201610 yr Det sitter en liten "hackspett" som petar på "växelmekanismen" när avtryckaren ska växla pipa. Det brukar vara den.... Be någon titta på bössan
Publicerat Maj 27, 201610 yr Jag har samma på min 682. Den har varit hos doktorn massor med gånger, men det slutar fungera sen rätt snabbt. Tog 200 skott första gången, men de andra gångerna slutade det fungera snabbare än så. När den slutade ladda om med övre pipan först fick den pension och jag köpte en riktig bössa istället. Rekylomladdning är skit!
Publicerat Maj 27, 201610 yr 6 minutes ago lundbergarn sa: ............ Rekylomladdning är skit! Rekulomkoppling är lite småsvårt att få till, men det är enkeltryck som är skit...... /T