Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Shell Catcher Birchwood Casey

Featured Replies

Publicerat

Tänkte skriva lite om den här enkla pryl som sparar din rygg och sura gubbar. 

Beställde den här ifrån brownells Sverige och monterade den idag på min halvautomat.  Väldigt enkel och smart konstruktion som var mycket enkel att montera och använda.  Skött 10 serier på trappbanan idag a 250 skott och endast en hylsa föll igenom. Vilket får anses vara ett väldigt bra resultat samt otroligt skönt att slippa böja på ryggen plocka upp efter sig efter varje serie. 

Monteras med självhäftande tejp och det följer med några extra . Ingen vacker konstruktion men gör absolut sitt jobb för oss halvautoskyttar. DSC_1075.JPGDSC_1080.JPGDSC_1079.JPG

Publicerat

Använt hela förra året med mycket bra resultat och var väldigt nöjd med den, men då sköt jag mest steelmax.

I år köpte jag in Saga eurotrap då XXL hade sitt fina pris och den är faktiskt för våldsam för Birchwood caseys shell catcher. Från att ha haft ungefär samma resultat som dig, väldigt få hylsor som inte fångades så fångas nu mindre än hälften. (Till saken hör den att jag ser stor skillnad mellan steelmax och eurotrap när det gäller hur långt bössan kastar utan hylsfångaren också. Eurotrap ger ett betydligt större tryck i min bössa)

Så har man anpassade skott så fungerar den väldigt bra. Har man en halvautomat med lätt matning och patroner med lite hårdare laddning så fungerar den lite sämre. Den förhindrar dock även med eurotrap att jag kastar hylsor på mina medskyttar, bara det att jag måste plocka upp dem från marken. Funderar på att sätta en tunn gummitejp på min för att kanske stoppa hylsorna lite bättre.

Publicerat
  • Författare

Det skall ju gå att böja till den lit så den fångar hylsorna bättre om jag fatta rätt typ klämma ihop den lite.  Har inte testat Saga med den här på. Men kör numera uteslutande med caladonen ifrån interjakt.

Publicerat

Jo, har inte vågat mig på att böja så mycket. Risken finns att man får böja om konstant då, eftersom det brukar bli mjukare med de flesta metaller.

Sen lär det väl vara, precis som jag nämde, stor skillnad på bössa och bössa. Min Beretta A300 laddar om nästan väl enkelt nu efter några tusen skott (ej modifierad på något sätt). Efter första 50 har den ej haft det minsta laddningsproblem med steelmax eller några andra märken så länge jag sköter rengöringen typ var 1000:e skott. Den kastar även steelmax-hylsor längre än vad jag sett någon annan halvautomat på banan göra och Sagahylsorna är tyvärr ofta uppe i huvudhöjd på nästa skytt vid sportingbanan :(.

• 2 months later...