Publicerat Juni 13, 201610 yr Detta är en populär post. Stor Olle var en stor skytt och en stor person: Han var 198 cm lång och sköt i Kumla Skytteförening. Här i krokarna är han en legend: fyr-fallig världsmästare och OS skytt. Tänkte visa er en bild på hans tävlingsbössa. Nåt bygge på något "Martini-Henry" aktigt med snelltryck och lull-lull i kaliber .22Lr Olle gick ur tiden 1950 då han drunknade på Hjälmaren och bössan ska inte vara skjuten sen....
Publicerat Juni 14, 201610 yr Utan att veta säkert gissar jag att det är en sk Hamster. En detalj man håller i eller stödjer bössan på för att få en stabilare skjutställning. Används på olika sätt beroende på skjutställng. Populärt i FieldTarget skytte.
Publicerat Juni 14, 201610 yr 3 hours ago ahlbjo sa: Utan att veta säkert gissar jag att det är en sk Hamster. En detalj man håller i eller stödjer bössan på för att få en stabilare skjutställning. Används på olika sätt beroende på skjutställng. Populärt i FieldTarget skytte. Champinjon har jag för mig vi pratade om när jag höll på med tävlingsskytte på 80-talet, men det kanske var nåt annat?
Publicerat Juni 14, 201610 yr Visst är det ett "handtag" som underlättar stående och knästående skytte, men det räknas som "old-school" i dag mig veterligen och används nog extremt sparsamt nuförtiden. När jag började skjuta banskytte, och kom till stående .22LR, så var det flera old-timers som hade en sådan mackapär men själv tyckte jag den mest bara var i vägen och gav ingen stabilitet, men så hade jag en helt annan skjutställning också...
Publicerat Juni 14, 201610 yr Författare Detta är en populär post. Av en ren händelse köpte jag bössan i dag
Publicerat Juni 16, 201610 yr På 2016-06-14 at 22:54 Dansken sa: Av en ren händelse köpte jag bössan i dag Bra och intressant köp, nu får du förvalta denna kulturskatt vidare
Publicerat Juni 16, 201610 yr Vill minnas att det talades om en gammal legendarskytt som gick bort i Hjämaren när jag var lite parvel i Närkeland. Kan nog inte vara mer än han. Kul att se att någon bevarar minnet och bössan.
Publicerat Juni 17, 201610 yr uj uj, duktigt avundsjuk nu. när blir det ban rapport, så vi får se hur den skjuter?
Publicerat Februari 6, 20179 yr Författare Detta är en populär post. Nu har den kommit till sitt nya och slutliga hem